۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۶۹۹۴
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «آیین دادرسی مدنی» روانه بازار نشر شد

کتاب «آیین دادرسی مدنی» روانه بازار نشر شد
کتاب «آیین دادرسی مدنی» نوشته سید ابوالفضل حسینی سیرت و سمیه علی اکبری به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «آیین دادرسی مدنی» نوشته سید ابوالفضل حسینی سیرت و سمیه علی اکبری به همت مؤسسه بوستان کتاب در 400 صفحه منتشر شد.

به رغم وجود کتاب های گرانسنگ در زمینه آیین دادرسی مدنی، با عنایت به گستردگی دامنه مباحث مطروحه در زمینه آیین دادرسی مدنی و با توجه به بیان مطالب به شیوه مبسوط اکثر این کتاب ها حجم بالایی دارند و در چندین جلد نگارش یافته اند که مطالعه آنها را با دشواری هایی مواجه می‌کند و این امر برای علاقه‌مندان به کتب حقوقی، خاصه دانشجویان حقوق و داوطلبان شرکت در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی، وکالت، سردفتری، مشاوره حقوقی و کارآموزان قضایی همچون یک چالش درآمده است.

نگارندگان، با توجه به سال‌ها تدریس آیین دادرسی مدنی در مراکز دانشگاهی و مراکز آموزش قضات، نکات مربوط به مباحث مطروحه در کتاب های آیین دادرسی مدنی دکتر شمس را با عنایت به استیذان حاصله از معظم له، با رعایت امانتداری و حفظ اصالت، استخراج و با اصلاح برخی از مباحث و همچنین طرح و انضمام پاره‌ای از موضوعات جدید و کاربردی به تبع تغییر و اصلاح قانون و همچنین شیوه رسیدگی در محاکم برای چاپ در قالب کتابی مستقل ارائه کردند.

کتابی که پیش رو دارید در پنج تنظیم گردیده و در هر بخش پس از بیان مباحث در باب موضوعات هر بخش و بیان نکات مهم به زبان ساده و روان پرداخته شده که در امر یادگیری و به خاطر سپردن مطالب بسیار موثر است.

ضمن اینکه نسبت به کتاب‌های مرجع علی رغم پرداختن به همه سرفصل ها و موضوعات آیین دادرسی مدنی حجم بسیار کمتری دارد که این امر باعث تسریع مطالعه در فاصله زمانی کوتاه تر و همچنین تثبیت مباحث به سبب مرور مطالب در زمان اندک گردیده است.

افزون بر این، با توجه به نگارش مباحث و همچنین طرح موضوعات جدید با در نظر گرفتن تغییرات ایجاد شده در قوانین و در راستای آن، مطالعه اثر حاضر بسیار کارآمد، مفید و کاربردی برای همه رهپویان و علم آموزان عرصه حقوقی است.

در کتاب پیش رو بخش اول به بایسته های آیین دادرسی مدنی اختصاص یافته و در دو فصل، ماهیت آیین دادرسی مدنی (مفهوم، فواید، محتوا و خصوصیات) و مراجع قضاوتی و صلاحیت آنها را بررسی می‌کنند.

بخش دوم بررسی صلاحیت و اقسام آن (ذاتی و محلی یا نسبی یا محل جغرافیایی) و اختلاف در صلاحیت و حل آن می پردازد.

«دعاوی» عنوان سومین بخش از اثر مذکور است که در دو فصل به «دعوا، شرایط اقامه و اقسام آن (اصلی و طاری یا عارضی)» و «وکالت در دعاوی و نمایندگان حقوقی» پرداخته شده است.

بخش چهارم و آخر این کتاب، در سه فصل «اقامه دعوا» و «دادرسی» و «تصمیمات دادگاه» بررسی شده و در نهایت بخش پنجم به طرق غیر ترافعی حل اختلاف و همچنین طرق شکایت از آرا اختصاص دارد.

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند./822/

کتاب «آیین دادرسی مدنی» روانه بازار نشر شد

ارسال نظرات