۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۶۹۷۱۲۱
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اصفهان خبرداد؛

تحول دروس و کتب معارف در دانشگاه آزاد اصفهان

تحول دروس و کتب معارف در دانشگاه آزاد اصفهان
اصفهان _ حجت الاسلام عارضی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های روحانیون در دانشگاه‌ها گفت: تحول در دروس و کتب آغاز شده و درسنامه نهج البلاغه در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن عارضی مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های آزاد استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز دانشجو، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشجویان، روز دانشجو و اهمیت و نقش دانشجویان در جامعه، گفت: دانشجویان به موقع اعتراض کردند و در زمان مناسب فریاد زدند و به همین دلیل این روز به نام دانشجویان و به تعبیر مقام معظم رهبری روز دانشجو روز ضد نیکسون و روز ضد آمریکا و استکبار و سلطه است.

وی در ادامه افزود: دانشجویان در روز ۱۶ آذر علیه استکبار و سلطه فریاد زدند و اعتراض کردند و دانشجویان باید با همین مؤلفه شناخته بشوند، از ابتدا دانشجویان با همین رویکرد در کشور ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی شناخته می‌شده‌اند. دانشجو باید شناخت درست و درک درستی از انقلاب اسلامی داشته باشد و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به درستی بشناسد تا بداند در چه زمانی به میدان آمده و اقدام کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حضور روحانیون و علما از ابتدای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: پس از شهادت شهید مطهری امام خمینی رهبر معظم انقلاب را به دانشگاه معرفی کردند و پس از رحلت امام خمینی و رهبری امام خامنه‌ای، ایشان تصمیم گرفتند نهادی به صورت نظام‌مند و ساختارمند عامل حضور روحانیون در دانشگاه‌ها باشد. در این سالها فراز و نشیب‌های بسیار نهاد نمایندگی به یک بلوغی رسیده است و تلاش کرده‌ایم نگاه راهبردی به دانشگاه داشته باشیم.

حجت الاسلام عارضی خاطرنشان کرد: ۱۵ راهبرد اساسی در نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته‌ایم، در گام اول دانشجویان سپس اساتید و پس از آن پرسنل دانشگاه مخاطب ما هستند. تلاش کرده‌ایم از ظرفیت‌های خوب و گسترده دانشگاه آزاد استفاده کنیم، بیش از ۲۰ روحانی فعال در مجموعه دانشگاه، ۲۰۰ استاد معارف، ۱۵۰۰ هیأت علمی تمام وقت و ۳۵۰۰ نفر استاد مدعو در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه آزاد وجود دارد و گروه معارف از جمله این ظرفیت‌ها است، تحول در دروس و کتب آغاز شده است و چندین سال است که تحول کتب دروس معارف در دانشگاه وجود دارد و درسنامه‌هایی نظیر درسنامه نهج البلاغه در حال بررسی است و سرفصل‌های حدود ۱۰ درسنامه برای اساتید ارسال شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان با بیان اینکه کادر سازی از جمله مسائل مهم بیانیه گام دوم است، تصریح کرد: امید آفرینی از مسائل مهم گام دوم است و برای دنبال کردن بیانیه گام دوم باید رویکرد امیدآفرینی داشته باشیم و طرح اندیشه تمدن‌ساز که می‌خواهیم در ترم بهمن ماه عملیاتی بشود با محوریت دانشجویان باید انجام بشود چرا که معتقدیم نهاد نمایندگی نباید مجری امور باشد. بر همین مبنا صرفا کار ما نظارت خواهد بود و صفر تا صد کارها توسط هیأت‌های دانشجویی انجام خواهد شد.

حجت الاسلام عارضی با تأکید بر ضرورت رویکرد علمی در حل مسائل کشور، اظهار کرد: شورای هم اندیشی میان اساتید از جمله اقداماتی است که با قدرت و مستمر در حال انجام و پیگیری است. نهاد نمایندگی رهبری در کشور تمرکز زدایی را در دستور کار دارد و با کمک‌ استان‌های کشور این تحول رقم خورده است. بحث درسنامه‌ها از سیاست‌های استان اصفهان است و این درسنامه‌ها مکمل دروس معارف خواهد بود.

وی به ظرفیت‌های روحانیون در زمینه فعالیت در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: جلساتی با حضور هیأت اندیشه‌ورز روحانیون برگزار شده است و طرح پویشی برای همراهی دانشگاه و حوزه علمیه و استفاده از حضور روحانیون فاضل در نظر گرفته شده است. در زمینه برنامه‌ها و سیاست‌های نهاد نمایندگی در خصوص دانشجویان موضوع تکریم و نقش دانشجویان از سیاست‌های نهاد نمایندگی است و معتقد هستیم در بقا انقلاب اسلامی همانند شکل گیری انقلاب اسلامی دانشجویان نقش دارند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات