۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۹۴۳۹۰
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

مکتب شهدا نجات بخش نسل جوان است

مکتب شهدا نجات بخش نسل جوان است
اصفهان ـ حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: امروز راه نجات نسل نوجوان و جوان ما شهدا هستند و تبیین مکتب ایشان برای نسل جدید نجات بخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسم گرامیداشت و استقبال از خانواده دانشجوی شهید تازه تفحص شده حسین شکرائیان، با بیان اینکه در جنگ شناختی امروز شهدا و وصیتنامه ایشان بسیار کارساز هستند، گفت: باید دوباره وصیتنامه شهدا را مورد بررسی و بازخوانی قرار بدهیم، شناسایی شدن شهید شکرائیان در شرایط امروز قطعا یک مسأله تصادفی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی 40 میلیون نفر را در ایران با شهادت خود دگرگون کرد، افزود: شهید تازه بعد از شهادت مشغول به فعالیت شده و مسیر هدایت را باز می‌کند، شناسایی شهدا یک کار علمی صرف نیست بلکه حکمت الهی با آن همراه است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شناسایی شدن یک شهید دانشجو حکمت بسیار مهمی دارد، دانشجو شدن در ان زمان موضوع بسیار مهمی بود و اینکه یک نفر دانشجوی عمران دانشگاه علم و صنعت بشود ولی به جبهه برود نشان دهنده درک صحیح و عمیق این شهید از مسائل و شرایط بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به طرح مکتب شهید سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب و اثرگذاری حاج قاسم سلیمانی در کشور ما، تصریح کرد: امروز جوانان ما باید به دنبال مکتب شهید شکرائیان باشند و ببیند چه موضوعی این شهید را به این سمت برده است که دانشجویی را رها کند و به جبهه رفته و شهید بشود.

وی ادامه داد: شهدا با شهادت آمدند، نرفتند، کسی رفته است که مرده باشد، شهید با تیر و ترکش خوردن و رفتن روی مین تازه فرصت اثربخشی پیدا کرده و مسیر او آغاز شده است و به همین دلیل است که قرآن کریم می‌فرماید شهدا را مرده محسوب نکنید بلکه آنها زنده هستند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به گرد آمدن افراد بسیار در مراسم شهدا، اظهار کرد: شهدا اثرگذاری بین المللی دارند، امروز راه نجات نسل نوجوان و جوان ما شهدا هستند و تبیین مکتب ایشان برای نسل جدید نجات بخش است.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به والدین شهید شکرائیان، عنوان کرد: امروز فرزند شما به رسالت خود عمل کرده است و بعد از 39 سال آمده است تا یاری رسان نائب امام زمان(عج) در شرایط کنونی باشد. شهید مأمور است به رشد دادن قلب‌های ما و همه ما که تا مدتی قبل این شهید را نمی‌شناختیم اینجا گرد هم آمده‌ایم بخاطر این شهید و این از اثرگذاری شهدا در جامعه است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا جایگاه ویژه ای نزد مردم و خداوند متعال دارند، تصریح کرد: دعای مادران شهدا ردخور ندارد و از همه مادران شهدا به ویژه مارد شهید حسین شکرائیان می‌خواهیم برای عاقبت بخیری همه ما دعا کنند و دعا کنند همه ما به فرزند شهید ایشان بپیوندیم و توفیق شهادت پیدا کنیم./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات