۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۹۷۱۸۶

استقبال از کتاب تازه‌ تقریظ شده رهبر معظم انقلاب ادامه دارد

استقبال از کتاب تازه‌ تقریظ شده رهبر معظم انقلاب ادامه دارد
کتاب «حوض خون»، نوشته فاطمه سادات میرعالی پس از تقریظ مقام معظم رهبری با استقبال خوبی مواجه شده و در حال حاضر برای ششمین‌بار بازچاپ شده است.

به گزارش خبرنگار  سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «حوض خون»، نوشته فاطمه‌سادات میرعالی است که توسط انتشارات راه یار منتشر شده است. کتاب نگاهی انداخته است به داستان زندگی و دغدغه‌های زنانی که در طول هشت سال دفاع مقدس در رخت‌شورخانه شهر اندیمشک حضور داشتند و ملافه‌ها،‌ پتوها و لباس رزمندگان را می‌شستند.

تاب شامل خاطرات و روایت‌های 64 تن از بانوان اندیمشکی درباره فعالیتشان در بخش رختشویی البسه رزمندگان دفاع مقدس است که «فاطمه‌سادات میرعالی»، «زهرا بختور»، «سمانه نیکدل»، «سمیه تتر»، «نسرین تتر»، «مهناز الفتی‌پور»، «آمنه لهراسبی» و «نرگس میردورقی» تحقیق آن را برعهده داشته‌اند.

استقبال از کتاب تازه‌ تقریظ شده رهبر معظم انقلاب ادامه دارد

فاطمه‌سادات میرعالی که علاوه بر تحقیق، تدوین کتاب را هم برعهده داشته است. در بخشی از مقدمه خود درباره راویان کتاب این‌طور نوشته است: «اولِ مصاحبه‌‌ها درد و زجر‌‌شان توی ذهنم پررنگ‌‌ بود، اما انتهای مصاحبه وقتی متوجه می‌‌شدم هنوز حاضر هستند پای انقلاب جان بدهند، وقتی تلاش می‌‌کردند راهی برای شستن لباس‌‌های رزمندگان جبهۀ مقاومت پیدا کنند و بعضی از‌‌ آن‌‌ها از من می‌‌پرسیدند «راهی سراغ نداری بریم سوریه لباس رزمنده‌‌ها رو بشوریم؟»، معادلات ذهنم دربارۀ اینکه افرادی زجرکشیده هستند به هم می‌‌خورد. خانم‌‌های رخت‌شویی با وجود همۀ سختی‌‌ها و دردهایی که دیده‌‌اند و از نزدیک تکه‌‌های بدن شهدا را لمس کرده‌‌اند، روح زینبی دارند و با بیان تمام تلخی‌‌ها، از شستن لباس رزمنده‌‌ها به‌‌زیبایی یاد می‌‌کنند. اگر غیر از این بود، اکنون با وجود ناتوانی، باز پای ثابت فعالیت‌‌های انقلاب نبودند.»

کتاب حاضر اخیراً مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. ایشان در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان، روایت‌های کتاب «حوض خون» را حیرت‌آور توصیف کرده‌اند.

کتاب «حوض خون» در یک‌ماه اخیر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و توسط انتشارات راه یار برای ششمین‌بار بازچاپ و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

ارسال نظرات