۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۹۷۲۹۱

پراکندن نفرت؛ مسلمانان روهینگیا از فیسبوک شکایت کردند

پراکندن نفرت؛ مسلمانان روهینگیا از فیسبوک شکایت کردند
مهاجران روهینگیا بعلت پراکندن نفرت از شبکه اجتماعی فیسبوک شکایت کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، فیسبوک بارها از سوی گروه‌های حقوق بشری به عدم تلاش کافی برای جلوگیری از نفرت‌پراکنی بوداییان علیه مسلمانان میانمار متهم شده است.

این گروه‌ها معتقدند فیسبوک برخلاف ادعاهای خود مبنی بر حمایت از گروه‌های اقلیت قومی و مذهبی، هیچ تلاش موثری برای پایین کشیدن صفحات نفرت‌پراکن و خشونت‌طلب در میانمار انجام نداد که مجموعه این رخدادها باعث بروز نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا و اخراج نزدیک به یک میلیون نفر از آنان به بنگلادش شد.

حالا تشکل‌های روهینگیا در یک دادگاه در کالیفرنیا از فیسبوک به خاطر ارائه اطلاعات غلط و ترویج تفکرات نژادپرستانه و خشونت‌بار شکایت کرده‌اند. مسلمانان روهینگیا در این شکایت تقاضای غرامت ۱۵۰ میلیون دلاری کرده‌اند.

این شکایت حقوقی استدلال می‌کند که الگوریتم‌های فیس‌بوک، کاربران مستعد خشونت را به پیوستن به گروه‌های افراطی‌تر سوق می‌دهد، وضعیتی که دلخواه سیاستمداران استثمارگر و رژیم‌های مستبد است.

چند کارمند سابق فیسبوک و افشاگر اقدامات خلاف این شبکه اجتماعی نیز پیشتر اعلام کرده بودند که فیسبوک در برخی کشورها بنزین روی اختلافات مذهبی و قومی می‌ریزد./۹۸۸/

منبع:فرانس۲۴

ارسال نظرات