۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۹۷۳۲۸
ژنرال صهیونیستی:

اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند

اسرائیل دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند
اسحاق بن اسرائیل یک ژنرال رژیم صهیونیستی اعتراف کرده این رژیم دیگر قادر به نابودی برنامه هسته‌ای ایران نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «اسحاق بن اسرائیل» یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی که در طی چهار دهه گذشته یکی از مقام‌های تصمیم‌گیر در زمینه امنیت داخلی این رژیم بوده اعتراف کرده که تل‌آویو دیگر نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند.

پایگاه خبری بلومبرگ نوشته اسحاق بن اسرائیل یکی از افراد دخیل در برنامه‌ریزی برای حمله به رآکتور هسته‌ای عراق بوده است. او اندکی بعدتر، رئیس دستگاه اطلاعات نیروی هوایی اسرائیل شد و سپس ریاست سازمانی را بر عهده گرفت که بر ساخت سامانه‌های تسلیحات راهبردی رژیم صهیونیستی نظارت داشت.

این ژنرال صهیونیست می‌گوید بعد از به قدرت رسیدن نفتالی بنت به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل با او گفت‌وگو کرده و از او خواسته که به مخالفت تل‌آویو با پیوستن آمریکا به برجام پایان دهد.

اسحاق بن اسرائیل در پاسخ به خبرنگار بلومبرگ که گفته نفتالی بنت به دنبال بمباران برنامه هسته‌ای ایران است گفت: «برای این کار خیلی دیر است. شاید این کار ۱۰ سال پیش ممکن بود، اما امروز همه فناوری‌های لازم برای ساخت بمب در دست ایرانی‌ها است.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

اسحاق بن‌اسرائیل تصریح کرد: «تنها مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد که ایران تصمیم بگیرد بمب بسازد یا نه و این مسئله هم به زمان نیاز دارد.»

او در ادامه گفت: «مسئله بمباران اینجا یا آنجا یا انجام دادن یک یا دو عملیات نیست. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما به دلیل بازرسی‌های قبلی اطلاعات زیادی درباره برخی تأسیسات داریم و توان تخریب آن تأسیسات را داریم.»

اسحاق بن اسرائیل تصریح کرد: «ما می‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم، چون ابزارهای مختلفی در دست داریم. مسئله، عمدتاً به صرفه بودن این کار از لحاظ هزینه‌ها است. اگر ما یک تأسیسات هسته‌ای را تخریب کنیم ایران ظرف یک تا دو سال آن را بازسازی و دوباره فعال می‌کند. و البته بدون بازرسی‌ها، پایگاه‌های جدیدی وجود خواهند داشت که اطلاعات کمتری درباره آنها خواهیم داشت. واقعیت این است که اسرائیل دیگر نمی‌تواند پروژه هسته‌ای ایران را نابود کند.»

اسحاق بن‌اسرائیل در ادامه از تبلیغات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی برای تشویق دونالد ترامپ به خروج از برجام انتقاد کرده و آنها را «بدترین اشتباه راهبردی در تاریخ اسرائیل» توصیف کرده است.

او گفت: «تلاش‌های نتانیاهو برای ترغیب ترامپ جهت خروج از توافق هسته‌ای بدترین اشتباه راهبردی در تاریخ اسرائیل بوده است. لازم است ما به این روال منفی خاتمه دهیم و آمریکا را ترغیب کنیم به توافقی برسد که تمرکز آن بر جلوگیری از دستیابی فوری ایران به سلاح هسته‌ای است.»

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

اعترافات اسحاق بن اسرائیل درباره اشتباه بودن خروج از برجام در ادامه اعترافات دیگری است که مقام‌های سابق این رژیم طی روزهای گذشته در همین راستا و یا درباره سایر سیاست‌های ضد ایرانی رژیم صهیونیستی مطرح کرده‌اند.

یک مقام رژیم صهونیستی سه‌شنبه گذشته اذعان کرد که ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران، جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران را نگرفته است. او بدون ذکر نام خود به شبکه ۱۲ این رژیم گفت: «ترور فخری زاده در سال گذشته آنطور که انتظار می‌رفت مانع توقف در پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران نشد. وضعیت کنونی، پیشرفته‌ترین وضعیتی است که برنامه هسته‌ای ایران به آن رسیده است.»

«دنی سیترینوویچ» از بالاترین مقامات نظامی صهیونیست نیز که مسئول گردآوری و تحلیل اطلاعات مرتبط با ایران در دوره نتانیاهو و وابسته نظامی تل آویو در سفارتخانه این رژیم در آمریکا به مدت سه سال بود نیز چهارشنبه گذشته به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که «ناکامی‌های فاحش اسرائیل در قبال ایران» برنامه هسته‌ای تهران را سرعت بخشیده است. او گفت که دولت نتانیاهو دچار «محاسبات اشتباه» در خصوص ایران شده بود و اکنون نفتالی بنت نیز همان مسیر را می‌رود.

همزمان روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله‌ای به قلم «توماس فریدمن» نوشت که «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل که در زمان امضای برجام به شدت با این توافق مخالف بود، اخیرا در کنفرانسی گفته است که تصمیم ترامپ برای خروج از این توافق «اشتباه بزرگی» بود که با تشویق نتانیاهو صورت گرفت.

موشه یعلون در این کنفرانس گفته بود که خروج از برجام «بدترین تصمیم در ده سال گذشته» در ارتباط با ایران بوده است. پس از او «گادی ایسنکات» از فرماندهان ارشد صهیونیستی نیز که از حامیان خروج از برجام بود در سخنانی گفته است که اقدام ترامپ به ضرر اسرائیل تمام شد چرا که ایران توانست پس از آن به سرعت برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات