۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۰۱۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ملت ایران باید الگوی سایر ملت ها باشد

ملت ایران باید الگوی سایر ملت ها باشد
مازندران - نماینده مجلس خبرگان با بیان این که ملت قرآنی ایران اسلامی باید الگوی سایر ملت ها باشد،گفت: در سایه دین و قرآن نهضت انقلاب به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی که به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد با بیان این که قرآن نازل شد تا برای بندگان خوانده شود، گفت: خواندن و نشیدن قرآن هر یک برای خود فایده خاصی دارد.

وی با بیان این که ملت قرآنی ایران اسلامی باید الگوی سایر ملت ها باشد، افزود: در سایه دین و قرآن نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری مردی از صلاله رسول خدا به پیروزی رسید و امروز در تداوم همان حرکت عظیم خلف صالح ایشان با قدرت این پرچم را در جهان بر افراشته کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود به کلام امیرالمؤمنین(ع) پیراکون قرآن اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) می فرمود که قرآن را آموزش ببینید که بهترین سخن و کلام خداوند رحمان وحی قرآنی است و بعد ازآموزش خواندن سعی کنید تفقه، فهم، دقت و تدبیر در قرآن داشته باشید.

امام جمعه قائمشهربا بیان این که اگر مفاهیم قرآنی در دلی بنشیند، آن دل شاداب و بهاری می شود، تصریح کرد: نور قرآن کریم شفابخش است و باید تلاوت قرآن را در جامعه تقویت و ترویج کرد.

حسینی پور، استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: خواندن قرآن، نگاه کردن به چهره رسول خدا وانفاق در راه خدا سه عمل پسندیده و نیکو در نگاه حضرت فاطمه(س) است.

وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان از این رویداد مهم قرآنی، افزود: علما عامل و هدایت گر اصلی خیل عظیم جوانان در استان برای حرکت در مسیر قرآن هستند.

استاندار مازندران بر ضرورت ترویج احکام نورانی قرآن در استانی که نماد گردشگری در جهان اسلام است تأکید کرد و گفت: مازندران در مرکز گردشگری ایران اسلامی قرار گرفته است و به همین دلیل یکی از مواردی که می تواند برای استان مازندران موضوعیت داشته باشد گسترش محافل انس با قرآن و قرائت های مجلسی در سراسر شهرستان های استان است.

حسینی پور ادامه داد: با گسترش این محافل ارزشی می توانیم نمونه منحصر فردی از استان قرآنی در موضوع گردشگری باشیم.

استاندار مازندران، یکی از مواهب الهی در این استان را وجود عالمان بزرگ دینی دانست و خاطرنشان کرد: علما و روحانیان با همکاری همه دستگاه های اجرایی به عنوان عمل و وظیفه شرعی و قانونی و دولتی که بر گرفته از ارزش های قرآنی است نورانیت قرآن را در این استان بیشتر گسترش دهند./950/پ210/

ارسال نظرات