۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۰۹۳
به بهانه حضور متفاوت استاندار مازندران در نماز جمعه ساری؛

بازگشت اعتماد عمومی به دولت با مدیرانی از جنس مردم

بازگشت اعتماد عمومی به دولت با مدیرانی از جنس مردم
مازندران - بنای انقلاب اسلامی بر خواست و اراده مردم شکل گرفت و اساساً معنا و بقای نظام اسلامی در گرو توجه ویژه مسؤولان به مردم و مطالبات به حق آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، بنای انقلاب اسلامی بر خواست و اراده «مردم» شکل گرفت و اساساً معنا و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان الگوی مردم سالاری دینی در گرو توجه ویژه مسؤولان به مردم و مطالبات به حق آنها است.

متاسفانه در هشت سال گذشته به دلیل ناکارآمدی مدیران و تصمیم سازان عرصه اجرایی کشور اعتماد مردم به کارآمدی دولت خدشه دار شد و بر همین اساس بازگشت به مردم مطالبه بجایی بود که آیت الله رئیسی در دوره رقابت‌های انتخاباتی به درستی شناسایی و محور شعارهای انتخاباتی خود قرار داد.

«دولت مردمی، ایران قوی» شعاری بود که بر مبنای شاخص‌هایی چون مشارکت، عدالت‌محوری، مردمی‌سازی سیاست، اقتصاد و فرهنگ، مقابله با فساد، ارتباط با مردم مورد تاکید قرار گرفت.

حال که این شعار کارآمد افتاده و دولت سیزدهم بیش از صد روز است فعالیت خود را بر مدار مردم آغاز کرده، اعتماد عمومی به دولت بازگشت و امروز شاهد آغاز فصل جدیدی از خدمت گزاری از سوی مدیرانی از جنس مردم در کشور هستیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در نخستین دیدار هیات دولت با تاکید بر «مردمی‌بودن»، دولت سیزدهم را به تعامل با مردم و تحقق شاخص‌های این فضیلت فرا خواندند.

ایشان در دیدار ششم شهریور خود با هیات دولت در توصیه به دولتمردان درخصوص مردمی بودن دولت اشاره کردند: مردمی بودن مقوله‌ی گسترده‌ای است و جلوه‌هایی دارد. یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آنها شنیدند، با آنها حرف زدند، این یک جلوه‌ی از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار مهم افزودند: جلوه‌ی دیگر، مساله اتّخاذ سبک زندگی مردمی است؛ بی‌تکلّف بودن در ممشیٰ و منش، دوری کردن از منشهای اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها؛ این هم یک جلوه‌ی دیگری است از مردمی بودن که از این منشهای اشرافیگری که معمول است در دنیا، و همه‌ی دولتها و مسؤولیّت ها و مسؤولین مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم، به این جور روش زندگی، باید اجتناب کرد.

مقام معظم رهبری همچنین بیان کردند: حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی [هم] وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی می‌کنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم می‌شود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی.

از این رو دیدار و گفت و گو بی واسطه و  بدون تشریفات معمول مسؤلان با مردم، ضمن بازگشت اعتماد عمومی مردم به مسؤولان به نوبه خود التیام بخش آن زخم هشت ساله بی توجهی به مردم در نگاه برخی مدیران گذشته خواهد بود و آن فاصله های ایجاد شده دولت گذشته با اقداماتی چون گفت و گوی صریح و بی‌واسطه با مردم جبران می شود.

در همین راستا نماینده عالی دولت در مازندران نیز همسو با سیاست های دولت در طول این مدت مشی مردمی بودن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و به دور از رویه های غلط معمول، تعامل و ارتباط خود با مردم را هر روز بیشتر تقویت می کند.

حسینی پور در نخستین حضورش در نماز جمعه مرکز استان مازندران در هفته های گذشته قبح شکنی کرد و در صف اول قرار نگرفت و بودن در کنار مردم را به ایستادن در صف مسؤلان و مدیران ترجیح داد که این حرکت قابل تحسین مورد توجه نمازگزاران و مردم مرکز استان قرار گرفت.

استاندار ولایی مازندران در نماز جمعه امروز مرکز استان نیز بر همان مشی گذشته خود ثابت قدم ماند و فارق از رویه های معمول در صفوف انتهایی نماز جمعه در کنار مردم به اقامه نماز جمعه ایستاد و با آنها گفت و گو کرد.

و اما سخن آخر

جنس دولت سیزدهم مردمی است و باید به صراحت بگویم این دولت جای مدیران اشرافی و کسانی که خود را تافته جدا بافته بدانند و بخواهند از پشت درب های بسته مدیریتی به مردم خدمت کنند نیست. امروز برای تحقق مطالبات به حق مردم به مدیرانی از جنس مردم نیازمندیم که درد کشیده باشند و با تعامل و ارتباط سازنده با مردم زخم بی اعتمادی که در هشت سال گذشته به واسطه عملکرد ضعیف مدیران سابق به وجود آمده را التیام بخشند./950/پ201/

افشین ایمانی برنجستانکی

ارسال نظرات