۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۹۸۱۶۶

هجوم نظامیان آل‌خلیفه به راهپیمایی مردم بحرین در روز شهید

هجوم نظامیان آل‌خلیفه به راهپیمایی مردم بحرین در روز شهید
نظامیان آل‌خلیفه با هجوم به راهپیمایی مسالمت‌آمیز مردم بحرین که همزمان با روز شهید برگزار شده بود، آن‌ها را متفرق کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مردم بحرین در روز شهید مورخ ۱۷ دسامبر به خیابان‌های پایتخت این کشور آمده و با در دست گرفتن بنر‌هایی که عکس شهدایشان روی آن بود شعار‌هایی در پاسداشت روز شهید سر دادند.

با وجود اینکه بحرینی‌ها به صورت مسالمت‌آمیز راهپیمایی می‌کردند نظامیان آل‌خلیفه به تظاهرکنندگان هجوم برده و آنان را با گاز اشک‎‌آور هدف قرار دادند. ویدئوی به دست آمده نشان می‌دهد نیرو‌های آل خلیفه حتی از جمعیت تقریبا کم تظاهرکنندگان واهمه داشتند.

بحرین از سال ۲۰۱۱ شاهد خیزش مردمی در ادامه انقلاب‌های بیداری اسلامی بود، اما رژیم آل‌خلیفه با کمک عربستان به بدترین شکل ممکن اعتراضات مردم را سرکوب کرده و بسیاری از مردم معترض را کشتند. شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین که این خیزش مردمی را نیز رهبری می‌کرد در ۲۳ می‌سال ۲۰۱۷ بعد از اینکه نظامیان آل‌خلیفه به خانه‌اش حمله کردند و چندین تن از یارانش را شهید و اسیر کردند، تابعیت بحرین را از دست داده و از این کشور تبعید شد.

از سال ۲۰۱۱ به بعد مردم این کشور بار‌ها به سیاست‌های سرکوب‌گرایانه رژیم آل‌خلیفه اعتراض کردند، اما در پاسخ تنها قتل و زندان را مشاهده کردند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز در واکنش به شکنجه زندانیان سیاسی و عقیدتی در بحرین بار‌ها اعلام کرده است آل‌خلیفه قوانین حقوق بشری را نقض کرده است. این سازمان به دلیل نزدیک شدن به روز ملی بحرین از مقامات این کشور خواسته است زندانیان سیاسی را که با وضعیت بدی در زندان‌های آل‌خلیفه هستند آزاد کند./۹۸۸/

منبع: جمعیت الوفاق ملی بحرین

ارسال نظرات