۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۶۹۸۱۷۸

یک شرکت روسی قصد دارد کمبود نیروی کار خود را با جذب زندانی‌ها جبران کند

یک شرکت روسی قصد دارد کمبود نیروی کار خود را با جذب زندانی‌ها جبران کند
شرکت کامیون‌ سازی کاماز روسیه اعلالم کرد: کمبود نیروی کار خود را با مراجعه به زندان‌ها جبران می کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، مدیرعامل شرکت کامیون‌ سازی کاماز روسیه که یکی از بزرگ‌ترین شرکت تولید کامیون در این شرکت به شمار می‌رود اعلام کرد قصد دارد کمبود نیروی کار خود را با جذب زندانی‌ها جبران کند.

سرگی کوگوگین، در این باره گفت: در قالب این طرح همچنین قرار است به زندانی‌ های جرائم غیرخشن فرصتی برای یاد گرفتن کار فراهم شود.

کوگوگین در این‌باره گفت: ما هم اکنون در حال ارزیابی اجرای این طرح اشتغال پیشنهاد شده از سوی اداره زندان‌ های فدرال هستیم.

مدیرعامل کاماز ادامه داد: زندانی‌هایی که در ندامتگاه‌ها زندگی می‌کنند فرصت اشتغال پیدا خواهند کرد و ما در حال کار روی این طرح هستیم.

بنا به گفته کوگوگین، علیرغم افزایش بهره‌وری نیروی کار اما این شرکت هم اکنون با کمبود 4 هزار کارگر مواجه است. کارخانه کاماز در 900 کیلومتری شرق مسکو واقع شده و هم اکنون 24 هزار نفر کارگر دارد.

این شرکت حتی برای جبران کمبود نیروی کار به سمت استفاده از مهاجران رفته و 450 نفر را از ازبکستان آورده است که کوگوگین می‌گوید این میزان کافی نبوده است.

بنا به اعلام روابط عمومی شرکت کاماز بر اساس طرح اداره زندان‌ های فدرال روسیه قرار است برنامه اشتغال زندانیان جرائم غیرخشن اجرایی شود.

بر این اساس کاماز اشتغال چندین نفر از این زندانیان را پذیرفته است و این اقدام بر اساس تعهد اجتماعی این شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات