۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۹۸۱۸۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ولایت فقیه محور وحدت در کشور است

ولایت فقیه محور وحدت در کشور است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه وحدت امانت است و ما حق خیانت به آن را نداریم، گفت: وحدت محور می خواهد و محورش هم ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران شب گذشته در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در ساری با بیان این که در کنار هم بودن و وحدت حوزه و دانشگاه سوء تفاهم ها را از بین می برد، گفت: هدف شهید آیت الله مفتح این بود که هر دو قشر را کنار هم نگه دارد و بگوید که نگاهتان را تغییر دهید، به‌جای واگرایی، هم‌گرایی را انتخاب کنید، آیت الله مفتح این درد را تشخیص داد.

وی با بیان این که وحدت را می توانیم به تعامل تبدیل کنیم، افزود: به طور حتم با تعامل و ارتباط سازنده می توان فضای خوش بینی را در این دو حوزه مهم به وجود آورد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که تفرفه‌شناسی و شناخت شیوه‌های تفرقه بسیار مهم است، ادامه داد: حال که به برکت شهدا فضای خوش‌بینی بین حوزه و دانشگاه به‌وجود آمده باید از این فرصت و ظرفیت موجود در جهت تعامل سازنده میان این دو مرکز مهم علمی و دینی استفاده شود و این نیاز به طور حتم کمتر از آموزش و یادگیری نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که امروز دشمنان از رویارویی نظامی با نظام اسلامی هیچ امیدی ندارند و به همین دلیل بنا را بر فته انگیزی، تفرقه و اختلاف گذاشتند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مشخص است چه عواملی تفرقه‌انگیز و چه عناصری مُصلِح بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی را بر آمده از وحدت حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: امروز وحدت و همبستگی یکی از مهم ترین نیازهای جامعه اسلامی برای خنثی کردن توطئه دشمنان است.

وی با بیان این که باید نگاهمان را یکی کنیم تا صدایمان یکی شود، ادامه داد: چند صدایی معلول چند نگاهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که باید بدانیم که وحدت امانت است و ما حق خیانت به آن را نداریم، تصریح کرد: وحدت محور می خواهد و محورش هم ولایت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که وحدت نیاز به کار کردن و تذکر دارد، ادامه داد: باید بدانیم که بزرگ ترین عامل پیروزی و پاشنه آشیل ما وحدت است، باید از خودگذشتگی داشته باشیم تا اصل حفظ شود./950/پ210/

ارسال نظرات