۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۹۸۳۴۷

حماس خواستار همبستگی با ملت و اسیران فلسطین شد

حماس خواستار همبستگی با ملت و اسیران فلسطین شد
جنبش حماس به مناسبت روز جهانی همبستگی انسانی، خواستار تقویت همبستگی با ملت و اسیران فلسطین شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با صدور بیانیه‌ای در روز جهانی همبستگی انسانی بر اهمیت همبستگی با همه ملت‌های جهان که تحت اشغالگری، بی عدالتی، تجاوز و همه نوع تبعیض نژادی قرار دارند، به ویژه ملت فلسطین تاکید کرد.

متن بیانیه بدین شرح است: در روز بیستم دسامبر که مجمع عمومی سازمان ملل آن را روز جهانی همبستگی انسانی اعلام کرده است، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بر اهمیت همبستگی انسانی با تمام ملت‌های جهان تاکید دارد؛ ملت‌هایی که تحت اشغالگری، بی عدالتی، تجاوز و همه نوع تبعیض نژادی قرار دارند و ملت فلسطین در صدر این ملت‌ها است. این ملت بیش از هفتاد سال است که طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین اشغالگری بی وقفه را در جهان تجربه می‌کند.

بر همین اساس خواسته‌های حماس بدین شرح است:

۱- تقویت همبستگی با ملت فلسطین و پایان دادن به فجایع بی امان آنان که از اشغالگری، تجاوز، جنایت، محاصره و تبعیض نژادی اشغالگران اسرائیلی نشأت گرفته است.

۲- تلاش برای جرم قلمداد کردن اقدامات سران رژیم اشغالگر که روزانه علیه سرزمین و ملت فلسطین مرتکب جنایات ددمنشانه می‌شوند و معرفی آنان به دادگاه به عنوان جنایتکار جنگی.

۳- همبستگی با اسیران فلسطینی زندان‌های رژیم اشغالگر از جمله کودکان، زنان، بیماران و تمام اسیرانی که اشغالگران با انتقال آن‌ها به سلول انفرادی، ضرب و جرح، محروم کردن از ملاقات و دیگر تجاوزات و جنایات، مرتکب جنایت ضد بشری علیه آنان می‌شوند.

۴- پایان دادن به محاصره ظالمانه نوار غزه که به مدت بیش از ۱۵ سال ادامه یافته است، لزوم پایان دادن فوری به این محاصره و بازسازی هرچه سریعتر مکان‌هایی که اشغالگران در حمله اخیر ویران کرده اند.

۵- تقویت همبستگی و حمایت لازم از آوارگان فلسطینی مقیم داخل و نقاط پراکنده جهان که در نتیجه اقدامات اشغالگران و همه گیری ویروس کرونا در شرایط انسانی بسیار سخت زندگی می‌کنند و تلاش برای تامین زندگی توأم با آزادی و کرامت برای آنان.

پیشتر و در ۲۹ نوامبر که روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مراسم گرامیداشت این روز گفت: نقض حقوق فلسطینی‌ها و گسترش شهرکسازی غیرقانونی اسرائیل به راهکار دو دولتی آسیب می‌رساند.

ریاض منصور، سفیر دائمی فلسطین در سازمان ملل نیز خطاب به جامعه جهانی گفت: آیا جهان یک آپارتاید جدید را خواهد پذیرفت. مردم فلسطین آینده‌ای با دیوارها، محاصره‌ها، تبعیض نژادی، فشار و استعمار را نخواهد پذیرفت.

زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز دیروز (دوشنبه) در دیدار با هیئتی از مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به ریاست خالد مشعل بر اهمیت تقویت نیرو‌های مقاومت به ویژه در کرانه باختری تأکید و خاطر نشان کرد که پایبندی به گزینه مقاومت تنها راه آزادسازی اراضی اشغالی و مقابله با اشغالگران و احقاق حق مردم فلسطین است.

روزنامه رای الیوم نیز با اشاره به وجود تحولات و شواهد و قرائن شکل گیری سومین انتفاضه مسلحانه در سرزمین‌های فلسطینی و سرخوردگی سازمان‌های و موسسات امنیتی اسرائیل و دست برتر مقاومت و افزایش قدرت بازدارندگی آن نوشت./۹۸۸/

منبع: پایگاه اینترنتی حماس

ارسال نظرات