۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۹۸۴۴۷
امام جمعه دلفان:

مساجد اصلی‌ترین کانون ترویج اهداف نظام و انقلاب است

مساجد اصلی‌ترین کانون ترویج اهداف نظام و انقلاب است
لرستان- حجت الاسلام خانی از مساجد به عنوان اصلی‌ترین کانون ترویج اهداف نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: ورود خیرین برای رفع مشکل مساجد ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمد یوسف خانی، ظهر امروز در همایش نشست شورای مودت مساجد دلفان گفت: مسجد کانون تعلیم و تربیت است.

امام جمعه دلفان با اشاره به اینکه مساجد به‌ عنوان اصلی‌ترین کانون ترویج اهداف نظام نقش بی‌بدیلی را در سیر مبارزات انقلابی علما و فعالین ضد رژیم شاهنشاهی و استمرار انقلاب از مقطع جنگ تحمیلی تا امروز ایفا نموده اند، افزود: امروز نیز مسجد ساختار شکلی و محتوایی آن در قالب رسانه مؤثر با مدیریت روحانیت دلسوز و حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف نظام و در شکل ظرفیت پدافندی درمقابل هجمه های فرهنگی و عقیدتی نقش بی بدیلی را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه تأسیس و رسیدگی به امور مساجد عرصه بازی‌های سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: برای حمایت از این پایگاه معنوی انتظار می رود همه مردم، مسؤولان و خیران پای کار بیایند.

حجت الاسلام خانی بیان کرد: براساس نرم سرانه مساجد نسبت به جمعیت و منطقه شهرستان محروم دلفان نیازمند به حداقل ۲۹۰ مسجد است، در حالی که هم اکنون در حد متوسط یک سوم هستیم.

وی بیان کرد: لازم است که راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها در طراحی و اجرای طرح‌های جامع تفصیلی شهری و هادی روستایی اراضی مناسب برای احداث مساجد و خانه عالم در جوار مساجد جهت استقرار امام جماعت همان مسجد پیش‌بینی کنند.

امام جمعه نورآباد عنوان کرد: انتظار می رود از ظرفیت های انسانی(خیرین نیک اندیش و...) نسبت به رفع نیاز مساجد استفاده شود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات