۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۹۸۱۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

در مسیر رشد معنوی نیازمند اهل بیت هستیم

در مسیر رشد معنوی نیازمند اهل بیت هستیم
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با اشاره به اهمیت تبدیل شدن افعال حسنه به ملکه در زندگی انسان، گفت: در مسیر سلوک و رشد معنوی نیازمند اهل بیت(ع) هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، با بیان اینکه باید انجام اعمال نیک و ترک گناهان و رذائل اخلاقی در انسان تبدیل به یک بشود، گفت: باید انجام اعمال نیک و ثواب و ترک گناهان در وجود انسان ریشه داشته باشد تا برای همیشه انسان به انجام آن عادت اهتمام داشته باشد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: خداوند متعال برای حرکت ما می‌توانست صراط مستقیم را تعریف بکند اما آنجایی که انسان نیاز به الگو دارد خداوند چهارده معصوم(ع) را به عنوان صراط مستقیم برای ما معرفی کرد، اگر خداوند صرفا قرآن کریم را به عنوان صراط مستقیم معرفی کرده بود به دلیل کلی بودن آن امکان برداشتهای متفاوت وجود داشت اما خداوند اهل بیت(ع) را به ما معرفی کرد تا دقیقا با مصداق و جزییات صراط مستقیم برای ما مشخص باشد.

وی با اشاره به الگو سازی افراد مؤثر و قابل الگوبرداری از سوی صداوسیما اظهار کرد: انسان باید در زمینه الگوبرداری از دیگران دقت عمل داشته باشد، والدین نسبت به الگویی که جوانان برای خود انتخاب می‌کنند باید دقت داشته باشند. در سیر معنوی باید از خداوند کمک بخواهیم و میان کسی که از خدا برای سیر معنوی کمک می‌خواهد با کسی که کمک نخواسته است تفاوت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقتی کسی از خداوند کمک بخواهد خدا در مسیر او الگو مناسبی قرار خواهد داد، تصریح کرد: انسان باید جایگاه خود در نزد خداوند را با اعمال خود تقویت کند، در این مسیر به ائمه اطهار(ع) نیاز داریم، ایشان نیازی به ما ندارند اما این ما هستیم که در تمام مسیر زندگی خود به ویژه در سیر و سلوک و رشد معنوی نیازمند ائمه اطهار(ع) هستیم./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات