۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۹۷۵۳۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

برای حل مشکل آب به برنامه ریزی عفلانی و نماز باران نیاز داریم

برای حل مشکل آب به برنامه ریزی عفلانی و نماز باران نیاز داریم
اصفهان ـ آیت الله مهدوی گفت: خواندن نماز باران به معنای غفلت از برنامه ریزی و انجام وظایف عقلانی برای حل مشکل آب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز باران در گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به تقارن اقامه نماز باران از سوی مردم اصفهان با میلاد حضرت زینب(س) گفت: تقارن نماز باران با میلاد این بانوی بزرگ باعث امیدواری است و امیدواریم به واسطه اشک‌های ایشان خداوند متعال باران رحمت را بر ما نازل کند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه خداوند متعال علت العلل است، خاطرنشان کرد: دعا کردن به معنای فراموشی عوامل ظاهری نیست اما همانطور که به پزشک مراجعه می‌کنیم برای درمان بیماری و خداوند شفا و بهبود ما را از طریق پزشک عنایت می‌کند؛ باید بدانیم برای حل مشکل آب نیز از خالق هستی که علت العلل است نباید غافل بشویم و نماز باران طلب باران از خداوند است.

وی ادامه داد: اشخاص مادی گرا و منکر خداوند همه عوامل را صرفا ظاهری می‌بینند در حالی که همه چیز تحت نظر و اراده خداوند متعال قرار دارد، اگر شخصی به سراغ خداوند که علت العلل است می‌رود به معنای غفلت او از عوامل ظاهری نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گناه را از موانع نزول باران بنابر آیات قرآن کریم دانست و تصریح کرد: گناه تنها یکی از علت‌های عدم نزول باران است و باید با دل شکسته از خداوند طلب مغفرت کنیم. در نماز باران مستحب است افراد لباس وارونه بپوشند و این نشان دهنده دلشکستگی انسان است.

آیت الله مهدوی استقامت در مسیر پس از ایمان آوردن را از ضروریات ایمان انسان قلمداد کرد و گفت: همانطور که در صدر اسلام افرادی ابتدا در کنار پیامبر اکرم(ص) بودند و بعد استقامت در مسیر نداشتند در ابتدای انقلاب اسلامی نیز شاهد افرادی بودیم که در کنار امام خمینی قرار داشتند و انقلاب را به پیروزی رساندند اما پس از آن استقامت نداشته و دچار انحراف از سیر انقلاب اسلامی شدند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به حماسه 25 آبان اصفهان به عنوان یکی از مهمترین افتخارات اصفهان که در تاریخ نظیر ندارد، اظهار کرد: باید بدانیم استقامت بسیار مهم است و فراموش نکنیم تا آخر باید در مسیر بایستیم و استقامت کنیم و از گردنه‌ها و موانعی که بر سر راه دارد عبور کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت اقدامات قاطع و عملیاتی مسؤولان برای حل مشکل آب در کشور، افزود: مسؤولان باید استقامت داشته باشند و در شرایطی که با مشکلاتی نظیر تحریم مواجه هستیم به وظایف خود عمل کنند. بارش باران در منطقه مدت زیادی است کاهش داشته است و امیدوار هستیم خداوند باران رحمت الهی را برای همه ما نازل کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خواندن نماز باران به معنای این نیست که افراد در مسائل عقلانی در خصوص حل این مشکل کوتاهی کنند، مسؤولان باید بدانند نماز باران خواندن به معنای عدم نیاز کشور به برنامه و انجام وظایف از سوی مسؤولان نیست.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: مشکل آب در کشور باید با در نظر گرفتن همه مصالح کشور برطرف بشود، از همه مسؤولان و رییس جمهور و مسؤولان استان اصفهان درخواست داریم پیگیری های بین استانی را دنبال کرده و جلسات و برنامه‌ریزی‌های خود را داشته باشند و منافع و مصالح همه استان‌ها را در نظر بگیرند و البته پیگیری مسؤولان به معنای بی نیازی ما از نماز باران و دعا کردن و طلب باران از خداوند متعال نیست./1304/پ201/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات