۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۹۳۱۸۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مشکلات ما ریشه در سبک زندگی و مدیریت غربی دارد

مشکلات ما ریشه در سبک زندگی و مدیریت غربی دارد
اصفهان _ حجت الاسلام میرزایی گفت: مشکلاتی که با آن مواجه هستیم ریشه در ترویج سبک زندگی و مدیریت غربی در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در آیین افتتاح مرکز سبک زندگی عرشیان، با بیان اینکه من فرزند کارگر و کشاورز هستم و درد آنها و خانواده‌هایشان را درک می‌کنم و مشکلات آنها را تجربه کرده‌ام گفت: اگر فکر کنیم غیر از خداوند متعال کسی دنیا و کشور را اداره می‌کند دچار سکولاریسم شده‌ایم.

بررسی کارشناسی طرح‌های انتقال آب به اصفهان

وی در ادامه به طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان اشاره کرد و افزود: کیفیت آب انتقالی و سر شاخه‌ها و دبی‌ها را شخصا بررسی کرده‌ام و با هلیکوپتر به اتفاق حجت الاسلام نقدعلی و آقای مقتدایی حوضه آب ریز زاینده‌رود را بررسی کرده‌ام.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه اعلام این جمله که قرارگاه خاتم الانبیا مشکلات پروژه انتقال آب را برطرف کرده است مورد هجمه قرارگرفته‌ام اظهار کرد: من مهندس آب و شاگرد اول دانشگاه و المپیادی هستم و حتی اگر نماینده نبودم هم حق اظهار نظر در خصوص مسائل آبی را داشتم، سال‌های قبل پروژه‌های آبی انجام نشده است و باید انجام می‌شد که امروز به نتیجه رسیده باشد.

وی به زمان بر بودن پروژه‌های انتقال آب به زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: در مصاحبه‌ای گفتم اگر امروز شروع کنیم چند سال دیگر آب به دست ما می‌رسد و راه حل بلند مدت آن انتقال آب و پروژه‌هایی است که باید انجام بشود اما راه حل امروز مشکلات آبی در شرایطی که آب نداریم و کشاورزان دچار مشکل هستند راه حل کوتاه مدت بارش باران است. پیش از مصاحبه‌ای که این موضوع را مطرح کرد از آیت الله مهدوی درخواست کردم برای نماز باران و زمانی که کشاورزان جلوی دفتر من تجمع کردند از مدتها قبل معلوم بود من در دفتر نیستم، اگر کسی می‌خواهد نماز باران بخواند به جای پنجشنبه باید روز جمعه و پس از سه روز روزه‌داری اقدام کند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به تفرقه افکنی رسانه‌ای برخی جریان ها و افرادی که در حال سود بردن از مشکلات کشاورزان و بی آبی هستند، تصریح کرد: من در تیم کشاورزان و از خانواده کارگران و کشاورزان هستم و کسانی که از رونق گرفتن کشاورزی و حل مشکلات آب منفعت نمی‌برند می‌خواهند با حاشیه سازی علیه من اقدام کنند تا مانع رفع مشکل کشاورزان بشوند.

ترویج سبک زندگی و مدیریت غربی ریشه مشکلات کشور است

حجت الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: مشکل از آنجا شروع شد که بعضی به جای سبک زندگی اسلامی سبک زندگی غربی را در کشور ترویج دادند، اینکه ارزش پول به سبب خلق پول از بین می‌رود اسلامی نیست، بنگاه‌های اقتصادی که با پول پاشی در بازار شکاف‌های اقتصادی خود را پر می‌کنند روش اسلامی ندارند، اشتباه ما دور شدن از قرآن و عترت و سبک زندگی اسلامی است.

وی بر ضرورت توجه به چهار ساحت جسم، نفس، محیط و ماوراءالطبیعه برای درمان امراض اشخاص، اظهار کرد: اگر سبک جایگزینی برای حل مشکلات و درمان بیماری‌ها نداشته باشیم غربی‌ها توان وارد کردن فشار بر ما را خواهند داشت، اگر نسخه جایگزین برای درمان داشته باشیم در صورت عدم سازگاری و همراهی غرب در حوزه پزشکی و درمان و بهداشت می‌توانیم از توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی سبک زندگی غربی را عامل مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: تا زمانی که به سمت سبک زندگی غربی و نهادینه کردن آن در جامعه نرویم و الگوی توسعه پایدار و سبک زندگی غربی را کنار نگذاریم مشکلات متعددی را در جامعه شاهد خواهیم بود./۱۳۰۴/پ۲۱۰/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات