۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۶۹۸۳۱۲
آیت الله مهدوی:

انسان مؤمن اهل برتری طلبی نیست

انسان مؤمن اهل برتری طلبی نیست
اصفهان ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت کمک به دیگران برای جلب رضایت خداوند گفت: مؤمن برای دنیا ارزش قائل نیست و به همین دلیل طلب برتری نسبت به دیگران ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، امشب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، تعریف از خود نکردن و نداشتن انتظار تعریف و تمجید از دیگران را از ویژگی‌های انسان مؤمن توصیف کرد و گفت: انسان مؤمن به دنبال بالا بردن خود و بالاتر دیدن خود نسبت به دیگران نیست اگرچه خداوند به او مرتبه و رتبه و برتری نسبت به دیگران خواهد داد.

وی در ادامه افزود: انسان مؤمن برای دنیا ارزش قائل نیست و به همین دلیل طلب برتری نسبت به دیگران و دنیا طلبی ندارد، از سویی برای خود نیز ارزش و مقامی قائل نیستند گرچه ممکن است خداوند به مؤمنین برتری و جایگاه بدهد و مردم آنها را تکریم کنند.

آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: خداوند از شهرت طلبی افراد به واسطه پوشش و لباس و همچنین شهرت نماز یعنی به نحوی نماز بخواند که بگوید از دیگران برتر نماز می‌خواند را دوست ندارد و نسبت به چنین افرادی غضب می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید بهشت در آخرت را ما برای کسی قرار داده‌ایم که به دنبال علو و برتری نیست و اراده برتری نسبت به دیگران ندارد، امام علی(ع) می‌فرمایند بلند مرتبگی دنیا و آخرت را اگر کسی می‌خواهد باید خودش به دنبال برتری نباشد تا خداوند به او عطا کند.

وی با بیان اینکه کسی که ایمان و عمل صالح داشته باشد خداوند برای او مودت خواهد گذاشت و محبوب مردم خواهد شد، تصریح کرد: خداوند رحمان برای کسی که بندگی کند مودت و محبوبیت پدید خواهد آورد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خدمت به دیگران را مورد پسند خداوند عنوان کرد و گفت: کسی که بتواند به دیگران خدمت کند اما انجام ندهد مورد غضب واقع خواهد شد. انسان باید از غرور و تکبر نسبت به دیگران پرهیز کند و خدمت به مؤمنین را در دستور کار خود داشته باشد تا محبت الهی را به سوی خود جلب کند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات