۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۹۸۲۲۴
آیت الله مهدوی:

اهل بیت عامل رشد علمی و فکری شیعیان هستند

اهل بیت عامل رشد علمی و فکری شیعیان هستند
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجاب یک الزام عقلی است گفت: کسی که با ائمه اطهار(ع) آشنا شده به رشد فکری و عقلی و علمی رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به اهمیت اعتقادات و توجه انسان به مباحث اعتقادی در زندگی، گفت: آموزه‌های ائمه اطهار(ع) باعث شده است ما در اعتقادات دچار مشکل نباشیم و آموزه‌های صحیحی را فرابگیریم و اهل سنت چون از آموزه‌های اهل بیت(ع) دور مانده‌اند درگیر مشکلات اعتقادی هستند.

وی با بیان اینکه مطالب معرفتی بسیاری که در طول تاریخ برای بشریت کاربرد دارد از معجزات اهل بیت(ع) است و باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم، اظهار کرد: کسانی که با مکتب اهل بیت(ع) و فراگرفتن آموزه‌ها و معارف ایشان لجبازی می‌کنند رشد نخواهند کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عمق و گستره معارف اهل بیت(ع) و کاربرد تعالیم ایشان در زندگی انسان، تصریح کرد: وقتی کسی از معارف ائمه اطهار(ع) استفاده کرده است دیگر بهانه‌ای برای سرپیچی از دستورات الهی و نشناختن معارف دین و احکام الهی ندارد، چرا که هرکسی درکی دارد و کسی که با ائمه اطهار(ع) آشنا شده است به رشد فکری و عقلی و علمی رسیده است و باید بنابر آنچه فراگرفته به وظایف خود عمل کند.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: هرکسی به اندازه عقل و فهم خود و معلوماتی که فراگرفته است وظایفی برعهده دارد. کسی که لجبازی کند از دستورات عقل خود تبعیت نمی‌کند، کسی نباید به عقل و معلومات خود پشت کند به ویژه در مسائل دینی مخالفت با عقل و منطق به صلاح دنیا و آخرت انسان نیست.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های لجوج در طول تاریخ زیاد بوده‌اند و لجاجت افراد دلیل بر کم کاری خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) نیست، اظهار کرد: وقتی دلیل گفته می‌شود باید اشخاص بپذیرند، این باید البته درونی است یعنی عقل دستور می‌دهد، وقتی کسی می‌گوید حجاب اجباری باید بداند که حجاب یک الزام درونی عقلی است و بر مبنای عقل است که باید حجاب را رعایت کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عقل انسان مبهوت در مقابل معارفی است که اهل بیت(ع) به ما آموخته‌اند، عنوان کرد: دفاع از دین یک بحث عقلی است، اگر عقل کسی به خوبی کار کند به جایی خواهد رسید که تصمیم می‌گیرد از دین دفاع کند. چهارده معصوم(ع) عقل کل بودند و همگی تصمیم به دفاع از دین گرفتند و در این مسیر به شهادت رسیدند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات