۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۹۸۵۵۲

کاهش دما و یخبندان در پایتخت

کاهش دما و یخبندان در پایتخت
اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به ورود سامانه سرد بارشی از امروز (۳دی ماه) تا ظهر فردا (۴دی ماه) به پایتخت، از کاهش محسوس دما به طور میانگین ۱۰ تا ۵ درجه سلسیوس و یخبندان سطح زمین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران با توجه به نفوذ زبانه سامانه سرد بارشی از امروز (۳دی ماه) تا ظهر فردا (۴دی ماه) آسمان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده برف به ویژه در نواحی شمالی و ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

 از امشب (۳دی ماه) تا یکشنبه (۵دی ماه) کاهش محسوس دما به طور میانگین ۱۰ تا ۵ درجه سلسیوس و یخبندان سطح زمین به ویژه در نیمه شمالی استان تهران مورد انتظار است.

 فردا(۴دی ماه) وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نیمه جنوبی و نواحی غربی و گاهی کولاک برف در ارتفاعات استان تهران پیش بینی می‌شود.

از عصر فردا (۴دی ماه) بتدریج کاهش ابر مورد انتظار است و برای روزهای یکشنبه (۵دی ماه) و دوشنبه (۶دی ماه) آسمانی صاف و در روز سه شنبه (۷دی ماه) مجددا افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

به دلیل پایداری نسبی و گاهی سکون جو، از اواخر وقت یکشنبه(۵دی ماه) تا سه شنبه (۶دی ماه) در نواحی پرتردد، در بعضی ساعات انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین‌آباد) با دمای  ۸- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۴ دی ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری در صبح و مه رقیق در بعد از ظهر و وزش باد همراه با بیشترین و کمترین دمای ۸ و ۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت یکشنبه (۵ دی‌ماه) نیر صاف و بتدریج غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۸ و۱ درجه سانتیگرادمی‌رسد.

ارسال نظرات