۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۹۸۵۷۱
مدیر کل ثبت احوال استان تهران:

پرمخاطبین ترین اسم دختران و پسران درتهران اعلام شد/ تهران به سمت کاهش جمعیت

پرمخاطبین ترین اسم دختران و پسران درتهران اعلام شد/ تهران به سمت کاهش جمعیت
مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: نام‌های فاطمه و رستا و نورا و هانا در خانم‌ها و آقایان نام‌های امیر علی، آراد آریا و امیر حسین بیشترین فراوانی را در تهران دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین زین الصالحین ظهر جمعه ۳ دی ماه در دیدار با آیت الله سید مرتضی محمودی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ورامین با اشاره به اینکه جمعیت تهران در روز با شب متفاوت است اظهار کرد: از جمعیت فعلی استان تهران ۵۰.۳ دهم درصد را آقایان و ۴۹.۷ دهم درصد خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

زین الصالحین با بیان اینکه میزان افزایش جمعیت ۴ دهم درصد و نرخ رشد جمعیت طبق سرشماری سال ۹۵ میزان ۱.۷ دهم درصد بوده است افزود: آمارها نشان می‌دهد کشور و مخصوصاً تهران در بحث جمعیت به سمت کاهش رفته و مجموعاً کشور از لحاظ جمعیت وضعیت مناسبی ندارد.

وی بیان کرد: تعداد موالید در ۸ ماهه اول سال جاری در استان تهران ۱.۴ دهم درصد کاهش و فوت و ۱۸.۹ دهم افزایش داشته و در ازدواج ۱.۸ دهم درصد کاهش و طلاق ۲.۲ دهم درصد کاهشی شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران در خصوص فراوانی نام گذاری فرزندان در استان تهران نیز عنوان کرد: نام‌های فاطمه و رستا و نورا و هانا در خانم‌ها در استان تهران در صدر است و در آقایان نام‌های امیر علی، آراد آریا و امیر حسین بیشترین فراوانی را دارند.

وی با بیان اینکه از لحاظ کلی تغییراتی در حال شکل گرفتن است گفت: ۹۸ درصد کارت هوشمند در استان تهران و در ورامین ۹۴.۵ درصد تحویل مردم شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان تهران افزود: ورامین ۲۸۹ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۱ درصد آن را آقایان و ۴۹ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و رشد ازدواج ۲ است اما مثبت نیست و هر خانواده ۲ بچه دارد و طی ۸ ماه اخیر در ورامین تعداد ولادت ۴ درصد کاهش و فوت ۱۲ درصد افزایش و ازدواج ۴ درصد افزایش و طلاق ۳ درصد افزایش داشته است.

زین الصالحین عنوان کرد: نام‌های فاطمه و رستا و نورا و همتا و نفس برای فرزندان دختر در ورامین نام‌های امیرعباس و امیرعلی و شاهان و آریا در پسرها بیشترین فراوانی را داشته است.

ارسال نظرات