۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۸۷۱۷
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

آرامش و امنیت جامعه در گرو «انفاق» است

آرامش و امنیت جامعه در گرو «انفاق» است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: انفاق را باید با دید وسیع نگاه کرد، زیرا در انفاق برکاتی و حسناتی است که جامعه را به آرامش و امنیت می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در دیدار جمعی از حوزویان و روحانیون کرمانشاه اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات و رفع نیازمندی‌های روزمره مردم برای دست‌اندرکاران یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انفاق ریشه در آموزه‌های دینی دارد، گفت: انفاق را باید با دید وسیع نگاه کرد، زیرا در انفاق برکاتی و حسناتی است که جامعه را به آرامش و امنیّت می‌رساند.

وی ترویج اسلام و حمایت از آن وظیفه همگانی دانست و گفت: در حمایت‌های معنوی و مادی است که اسلام و معنویت گسترش پیدا می‌کند و سیره خداوند متعال و حضرات معصومین(ع)، همین بستر بسط و گسترش اسلام و دین بوده است.

آیت الله علما پیرامون اهمیت رسیدگی به گرفتاری‌های مردم و کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، از طرف خداوند آمده‌اند، لذا باید خوشحال باشیم، اظهار داشت: یکی از آموزه‌های دینی ما کمک به دیگران است که عدالت گسترش یافته و جامعه قوام می‌یابد، در این گونه اعمال خیرخواهانه برکت به زندگی ساری و جاری شده و بدانیم از تمام زندگی ما خدمت کردن برای ما می‌ماند و همین مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: مرحوم آیت الله مصباح، تمام وجودش را وقف انقلاب و اسلام کرده بود، حاج قاسم سلیمانی و شهدا، خدمت به دین و انقلاب کردند، امامان معصوم هم خود را وقف اسلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: هر کاری که در مسیر عمل خیر از ما ساخته است انجام دهیم زیرا آموزه اسلام و دین است، امام راحل می‌گفت: همه ما مأمور به تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه، در این صورت تکلیف ما روشن است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان با تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: حضرت عیسی(ع) کلمات دل‌نشینی دارد که سخنان خداوند با آن حضرت است و یکی از آنها امر به صبر است./1400/پ210/

ارسال نظرات