۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۹۸۷۴۴
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

شهید سلیمانی مظهر امیدآفرینی در جامعه است

شهید سلیمانی مظهر امیدآفرینی در جامعه است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده گفت: شهید سلیمانی مرد میدانی است که با شجاعت و امید در سخت‌ترین عرصه‌ها وارد می‌شد و در دل رزمندگان امید و عزم ایجاد می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب با گرامیداشت ایام سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی، به تبیین مکتب تربیتی شهید سلیمانی پرداخت.

وی افزود: یکی از ابعاد اینکه شهید سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان مکتب معرفی‌شده، این است که شهید سلیمانی مظهر اُمیدآفرینی است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: امام خامنه‌ای یکی از مهم‌ترین درس‌ها و آموزه‌های شهیدان را موضوع امیدآفرینی می‌دانند و می‌فرمایند: «شهیدان به ما میگویند شما خوف و حزن نداشته باشید. دلسردی و نومیدی نداشته باشید. نعمت، لطف و برکات الهی را در مقابل چشم ما نگه می‌دارند و این آن چیزی است که ما امروز به آن احتیاج داریم».

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که معظم له شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان یک مکتب معرفی می‌کنند همین موضوع امید است؛ زیرا وقتی به سیره شهید سلیمانی نگاه می‌کنیم می‌بینیم این شهید بزرگوار مرد میدانی است که با شجاعت و امید در سخت‌ترین عرصه‌ها وارد می‌شد، در دل رزمندگان امید و عزم ایجاد می‌کرد و خود پیشاپیش همه حرکت می‌کرد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: درواقع شهادت سردار دل‌ها، انقلاب و مکتبی به نام مکتب شهید سلیمانی ایجاد کرد که با اصل امیدآفرینی در راستای تحقق جامعه مهدوی است.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ثابت کرد مهم‌ترین قدرت جامعه مهدوی، قدرت ایمانی آن است، تأکید کرد: باید برای بروز قدرت ایمانی در بافت و ساخت جامعه تلاش کرد.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: انسان ایمانی با این قدرت ویژه، اولین جایی که خود را بروز می‌دهد، ساخت و بافت اجتماعی است که همان طرح ولایت الهی و قرآنی است.

به گفته وی طرح ولایت در یک جامعه، طرحی است که اراده عمومی جامعه در آن شکل می‌گیرد و این اراده عمومی جامعه در کل جهان اثربخش است و پیش برنده است؛ بر این اساس باید گفت انسان تراز عصر غیبت، انسانی ولایی است و شهید سلیمانی، مرد این میدان انقلاب انفسی و آفاقی بود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات