۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۶۹۸۷۹۱
آیت‌الله رئیسی در آغاز سیزدهمین سفر استانی:

قم نماد بصیرت است/ برای پروژه‌های نیمه‌کاره استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم

قم نماد بصیرت است/ برای پروژه‌های نیمه‌کاره استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم
رئیس جمهور گفت: قم نماد بصیرت است و حوزه علمیه و طلاب آن در قبل از انقلاب و سالهای پس از آن همواره در مبارزه با ظلم و حمایت از انقلاب پیشتاز بوده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در سیزدهمین سفر استانی خود، در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در جمع خبرنگاران گفت: سلام خداوند و اولیا خدا بر مردم با بصیرت و بصیرت آفرین قم؛ شهر جهاد و اجتهاد، ایثار و شهادت و بصیرت و بصیرت آفرینی.

رئیس جمهور با گرامیداشت روز ۹ دی گفت: امروز روز بصیرت و میثاق با ولایت است. قم نماد بصیرت است و حوزه علمیه این شهر و طلاب آن در قبل از انقلاب و سالهای پس از آن همواره در مبارزه با ستم و ظلم و حمایت از انقلاب پیشتاز بوده اند.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب و مرکز نشر معارف نزد همگان شاخص است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات استان قم تصریح کرد: من از زحماتی که برای این استان کشیده شده تشکر می‌کنم اما مشکلاتی در این شهر است که مردم قم را رنج می‌دهد.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: قبل از اینکه به این استان سفر کنم تیمی از دولت به قم آمدند و مشکلات را بررسی و از دیدگاه مراجع، علما و مسئولین استانی بهره بردند.

رئیس جمهور افزود: مشکلاتی مثل فرودگاه قم در این شهر وجود دارد که با برنامه طراحی شده باید وضعیت فعلی به شرایط مطلوب برسد. قم با ۱۷ استان در ارتباط است و باید به این استان توجه خاص شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: امیدوارم با همت جوانان و مسئولین استانی مشکلات این استان حل شود.

گفتنی است، سفر رییس جمهور و هیات همراه به شهر مقدس قم دو روزه است. وی در این سفر علاوه بر دیدارهای مختلف با گروه های مختلف، به دیدار مراجع تقلید و علما خواهد رفت.

چند وزیر کابینه دولت سیزدهم نیز در سفر به قم رییس جمهور را همراهی می کنند و برنامه های جداگانه ای را در سفر به شهرستان ها و بخش های تابعه قم دارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سروسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
سفر مهمی است و این سوال مهم ترش می کند که ایا در این سفر آیت الله رئیسی به یک تحول عظیم در ارتباط با حوزویان و مراجع عظام می رسند یا همچنان نقش تسهیل گری در امورات اداری اعاظم را دولت ایشان ایفا خواخد نمود؟
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
در یک فضای مملو از روابط معنادار بیوتات علما آقای رییسی به دنبال ذفع معضلات شهری و مشکلات جوانان و اقشار محروم استان هستند. این انتخاب راهبردی نشانه هوشمندی ایشان است.
3
0
ناشناس
Israel
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
جمع آوری ریل های متروکه و سر و سامان به حاشیه نشینان ریل راه آهن که مسئولین محترم اعم از استاندار،شهردار،نمایندگان مجلس،شورای شهر و... در رسانه ها اعلام کردند در دستور کار قرار دهند
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
12 سال پیش مبالغی جمع آوری و زمینی در قم برای ساخت مسکن کارکنان حوزه علمیه خریداری شد ولی بعد از مدتی به آنها اعلام شد که این زمین به غیر فروخته شده و فرد کلاهبردار به آلمان گریخته. افرادی که مسئولیت این تعاونی را بر عهده داشتند نیز از پذیرفتن اشتباه خود در عدم ریشه یابی سند امتناع ورزیده و در کمتر از یک سال به کار خود برگشتند. سه سال پیش مالباختگان با پیگیری بسیار موضوع را با آیت الله رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه مطرح کردند و منتظر پاسخ ماندند که متأسفانه بعد از چند روز دادگاه دوباره حقی برای مالباختگان قائل نشد و از مورد پیگرد قرار دادن مسببین این کلاهبرداری سر باز زد. انشاالله ایشان با حضور در قم و در جمع طلاب و کارکنان حوزه به جد پیگیر این موضوع شده و گره ی دوازده ساله را با هماهنگی قوه قضائیه بگشایند تا در این شرایط سخت معیشتی، مالباختگان به خانه دار شدن امید پیدا کنند. قطعاً حل مسائل کلاهبرداری ها و تعاونی های رها شده در موضوع مسکن می تواند اثر بخشی بزرگی در طرح تحول مسکن ایجاد کند.
0
0