۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۶۹۸۸۶۶

تعویق بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان در بیت المقدس

تعویق بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان در بیت المقدس
منابع سیاسی در تل آویو می‌گویند دولت آمریکا تصمیم گرفته بازگشایی کنسولگری خود برای فلسطینیان در بیت المقدس را به تعویق بیندازد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، منابع سیاسی در تل آویو فاش کردند که تحت فشار اسرائیل، دولت آمریکا تصمیم گرفته است بازگشایی کنسولگری خود برای فلسطینیان در بیت المقدس را برای تقریباً دو سال دیگر به تعویق بیندازد.

گفته شده که «نفتالی بنت» واشنگتن را متقاعد کرده که «بنیامین نتانیاهو»، رهبر مخالفان، از بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان استفاده می‌کند تا کابینه فعلی تل آویو را ضعیف و ناتوان نشان دهد.

مقامات تل آویو بر این باورند که دولت بایدن پیچیدگی وضعیت را درک کرده و با این درخواست موافقت کرده و تا زمانی که «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه فعلی رژیم صهیونیستی، پست نخست‌وزیری این رژیم را بر عهده نگیرد، از اعمال فشار برای گشایش کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها خودداری خواهند کرد.

دولت بایدن امیدوار است روابط با سازشگران و تشکیلات خودگردان فلسطین را پس از وخامت شدید روابط در دوران ریاست جمهوری پیشین دونالد ترامپ که دفتر ساف در واشنگتن را بست و میلیون‌ها دلار کمک به کرانه باختری را کاهش داد، ترمیم کند و از همین رو وعده بازگشایی کنسولگری برای فلسطینی‌ها را داده بود، هرچند تل آویو مخالف اجرایی شدن چنین وعده‌ای است و طی چند ماه گذشته مقامات صهیونیستی بدنبال لغو چنین تصمیمی از سوی واشنگتن بوده اند.

 
 جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰
ارسال نظرات