۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۹۸۸۹۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هواپرستی برخی خواص در فتنه ۸۸ سبب بدعاقبتی آن‌ها شد

هواپرستی برخی خواص در فتنه ۸۸ سبب بدعاقبتی آن‌ها شد
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در فتنه ۸۸ برخی خواص فتنه‌جو، نفس‌پرست و بی‌بصیرت در برابر نظام ایستادند، از مسیر انقلاب خارج شده و عاقبت‌به‌خیر نشدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به یوم‌الله 9 دی، ضمن قدردانی از مردم استان برای گرامیداشت این روز، اظهار کرد: نهم دی حادثه‌ای بود که در آن خداوند ما مردم را واسطه جمع شدن یک فتنه قرار داد؛ ازاین‌رو باید شکرگزار خداوند باشیم.

وی افزود: در یوم‌الله نهم دی حق‌تعالی این توفیق را به ما داد که وسیله‌ای برای حل یکی از مشکلات جامعه باشیم؛ زیرا خداوند هر کسی را وسیله برای خیر قرار نمی‌دهد بلکه کسانی را انتخاب می‌کند که حائز برخی ویژگی‌های برجسته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: مردم ما بیش از چهار دهه است که در همه صحنه‌های حمایت از انقلاب و دین و نظام اسلامی در میدان حاضر بوده و فرامین امامین انقلاب را به گوش جان شنیده‌اند و خداوند هم به وسیله همین مردم دل ولی و امام جامعه را خوشحال کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فتنه 88 دل‌های بسیاری را لرزاند؛ به‌گونه‌ای که برخی‌ها ترسیدند و گفتند احتمالاً قصه انقلاب رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 برخی خواص فتنه‌جو و نفس‌پرست و بی‌بصیرت در برابر نظام ایستادند؛ این‌ها عده‌ای بودند که در انقلاب و مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی سوابق طولانی داشتند؛ اما از مسیر خارج شده و به همین دلیل هم عاقبت‌به‌خیر نشدند.

وی با اشاره به نمونه‌های تاریخی عاقبت‌به‌خیری و بدعاقبتی خواص جوامع، اظهار کرد: فردی مانند حر بن یزید ریاحی انسان خوبی نبود و در اردوگاه عبیدالله خدمت می‌کرد؛ ولی در پایان عاقبت‌به‌خیر شد و در کنار حسین بن علی(ع) ماندگار شد؛ اما خیلی‌ها اهل مسجد و منبر و محراب و قرآن بودند ولی عاقبت به شر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در فتنه 88 خواص زیادی عاقبت به شر شدند، گفت: منیت و غرور و نفسانیت در وجود این افراد به‌اندازه‌ای فوران یافت که دست به دست رژیم‌های استکباری و صهیونیست دادند.

وی ادامه داد: ببینید نفس با انسان چه می‌کند؛ کسی که زمانی مبارز علیه استکبار بود روزی دیگر در کنار استکبار قرار گرفته، با او همراه می‌شود و از او برای ساقط کردن نظام اسلامی طلب کمک و همکاری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: هدف استکبار در فتنه 88 انقلاب مخملی و رنگی بود تا از این طریق رهبران راستین جمهوری اسلامی را کنار بگذارند و فتنه گران را بر سر کار آورند؛ اما این مردم به میدان آمده و اجازه ندادند این نقشه شوم به نتیجه برسد./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات