۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۹۸۹۴۴
امام جمعه موقت کاشان:

اگر همه اهل بخشش و انفاق بودند فقر از بین می رفت

اگر همه اهل بخشش و انفاق بودند فقر از بین می رفت
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی گفت: حرف انبیاء الهی دارای سه ویژگی منطقی و عقلی و فطری و همراه با معجزه بود، اما کفار حرف حق را با وجود معجزه انکار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، در ادامه تفسیر آیه نهم سوره مبارکه حضرت ابراهیم، گفت: خداوند غنی، حمید و بی نیاز است و همه عالم و ذخائر آن در اختیار او است اما با این حال مهربان و اهل جود و احسان و بخشش است.

وی افزود: نعمت زیاد سبب طغیان انسان است و تنها پول و ثروت زیاد برای انسان خوشبختی به همراه نخواهد داشت، چرا که همه ثروت مندان اهل بخشش نیستند، اگر همه اهل بخشش بودند و به نیازمندان کمک می کردند نیازمندی وجود نداشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تنها انسان های خود ساخته غنی و حمید هستند، نه تنها احسان کننده هستند بلکه با وجود اینکه خود نیازمند هستند ایثار می کنند و احسان می کنند، اما برخی دیگر با وجود اینکه غنی هستند اما حمید نیستند و رحم و جود و کرم و احسان ندارند.

وی افزود: حضرت خدیجه ثروتمندترین بانوی مکه بود اما همه ثروت خود را به پیامبراکرم(ص) بخشید و پیامبر(ص) نیز همه ثروت حضرت خدیجه را هزینه اسلام و دین و نیازمندان کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کفار چون در مقابل انبیاء حرفی برای گفتن نداشتند و دلیلی برای حقانیت حرف خود نداشتند متوسل به تهمت و تهدید می شدند و برای پذیرش حرف حق تحقیق نمی کردند تا اگرحق است بپذیرند و اگر باطل با دلیل و برهان آن را رد کنند.

وی افزود: حرف انبیاء الهی دارای سه ویژگی منطقی و عقلی و فطری و همراه با معجزه بود اما کفار حرف حق را با وجود معجزه انکار کردند و این در حالی است که هیچ انسانی بدون پشتوانه و اراده الهی توان انجام هیچ معجزه ای را ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: معجزه نشانه و علامت حق است اما کفار حرف حق را انکار کردند در حالی که حرف حق پذیرفتنی است از این رو پذیرفتن و نپذیرفتن هرحرفی باید همراه با دلیل و برهان باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کفار حق را دیدند اما چون دچار توهم و بحران های داخلی بودند برای پذیرفتن حق شک داشتند و شک کفار برای پذیرفتن حرف حق شک طبیعی نبود بلکه بر اساس توهم و تهمت و هواهای نفسانی بود و بهانه می آوردند تا زیربار حق نروند./1307/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات