۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۹۹۰۱۰
دبیر ستاد جمعیت حوزه‌های عملیه مطرح کرد؛

ضرورت تقویت فرهنگ فرزندآوری در بین مردم

ضرورت تقویت فرهنگ فرزندآوری در بین مردم
دبیر ستاد جمعیت و ستاد راهبری حوزه‌های عملیه کشور گفت: مبلغین و روحانیون می‌توانند با آگاهی دادن به خانواده در خصوص آسیب‌های کاهش فرزندآوری از این اتفاق جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در همایش سخنرانان گفتمان‌ساز جمعیت استان اصفهان که شنبه یازدهم دی‌ماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد، حجت الاسلام رسول ساکی با اشاره به موضوع سالخوردگی جمعیت کشور در سال‌های آتی اظهار کرد: با توجه به تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی بر ضد فرزندآوری، این نگرش در بین مردم گسترش یافته و برخی از خانواده‌ها از فرزندآوری خودداری می‌کنند.

دبیر ستاد جمعیت و ستاد راهبری حوزه‌های عملیه کشور افزود: این اتفاق می‌تواند کشور را تا سال‌های آینده با بحران جمعیت روبه‌رو کند و آسیب‌های گسترده‌ اقتصادی و امنیتی و علمی بر کشور وارد سازد.

وی یادآور شد: رسانه‌های غربی در راستای کاهش فرزندآوری محور فعالیت خود را به تنزل جایگاه مادری، سقط جنین و تک فرزندی به کار گرفته‌اند و با توجه به تبلیغات گسترده، این سه محور در داخل کشور نفوذ کرده است.

ساکی با بیان اینکه موضوع تک فرزندی آسیب‌های جدی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند، تصریح کرد: تک فرزندی بین ۲۰ تا ۲۷ آسیب به خانواده و به خصوص فرزند وارد می‌کند که باید با آگاه سازی مردم توسط مبلغین و روحانیون و سایر افراد تأثیرگذار در جامعه از بروز آن خودداری کرد.

دبیر ستاد جمعیت و ستاد راهبری حوزه‌های عملیه کشور با تاکید بر اینکه روحانیون و سخنرانان برتر نقش بسزایی در کنترل آسیب‌های کاهش فرزندآوری دارند، خاطر نشان کرد: مبلغین و روحانیون به‌عنوان قشر تأثیرگذار در جامعه و ارتباط آن‌ها با خانواده‌ها می‌توانند با آگاهی دادن به خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های کاهش فرزندآوری از این اتفاق جلوگیری کرده و مانع از بروز بحران شوند.

همچنین حجت الاسلام حسین کیانی، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: بهترین مکان برای جریان گفتمان‌سازی جمعیت، شرکت در جلسات اهل بیت (ع) است.

وی افزود: باید فرهنگ فرزندآوری را در بین مردم تقویت کنیم تا از بحران جمعیت و کاهش نرخ جمعیت خارج شویم؛ به همین منظور می‌توان گفتمان‌سازی جمعیت را همزمان با برپایی ایام فاطمیه از مجالس روضه اهل بیت (ع) شروع کرد./979/هادی شاملو

ارسال نظرات