۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۹۹۰۲۹
سردار قاآنی:

شهید سلیمانی ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد

شهید سلیمانی ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با برشمردن ویژگی‌های برجسته شخصیتی سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه صبح امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه طی سخنانی ضمن درود به روح پاک شهدای مقاومت و شهید سلیمانی اظهار داشت: در آستانه شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) هستیم که امسال این مناسبت گرانقدر و یاد مبارک دخت نبی مکرم اسلام همزمان با سالگرد شهادت شهید عالی مقامی شده که پیرو حضرات ائمه معصومین بود و افتخارش این بود که حضرت صدیقه کبری همیشه در یاد او و در وجود او متبلور بوده است.

سردار قاآنی ضمن قدردانی از امیرعبداللهیان برای برگزاری این مراسم، به شخصیت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حتما فرمایشات حضرت آقا را دیروز درباره شهید سلیمانی شنیدید. ایشان مکتب شهید سلیمانی را تفسیر کردند در دو واژه مهمی که شهید سلیمانی مظهر آن بود، یکی صداقت و دیگری اخلاص. این از بیان مبارک حضرت آقا بود به عنوان یک شخصیتی که هم انسان را می‌شناسد و هم قرآن را خوب می‌فهمد و هم رفتار شهید سلیمانی را دیده است. خلاصه مکتب شهید سلیمانی را در اقدام عملی به این دو واژه ارزشمندی که هر کدام در وجود هر انسانی باشد، آن را برجسته می‌کند، صداقت و اخلاص.

وی افزود: اگر از بیان خودمان و مطابق درک خودمان و بنده در حد خودم خواسته باشم بیان کنم، باز این دو واژه ارزشمند متمرکز در یک واژه است و آن ولایتمداری است. کسی اگر ولایتمدار واقعی بود، هم صداقت دارد و هم اخلاص. چرا؟ چون در مکتب ولایت به ما این درس‌ها را می‌دهند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: وقتی ما افتخار می‌کنیم به وجود رهبرانی که بلا استثنا در مکتب ولایت شهید شدند. بلا استثنا رهبران مکتب ولایت شهید شدند و وقتی همه زندگی آنها را مطالعه می‌کنیم شاهدیم که سرشار از این واژه‌های ارزشمند است، هم مظهر صداقت و هم مظهر اخلاص بودند و هم مکتب‌شان محل پرورش آدم‌هایی بود که صادق باشند و با اخلاص عمل کنند.

وی گفت: ولایتمداری اوج قله این ویژگی‌های ارزشمند است. مسیری که شهید سلیمانی هم عامل به آن بود و هم استاد این مکتب بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: ما اگر به معنای واقعی ولایتمدار باشیم، هم در دنیا عزت داریم و هم در آن طرف یعنی در آخرت، انسان‌های سربلندی هستیم.

سردار قاآنی گفت: امروز در نظام جمهوری اسلامی که به حول و قوه الهی به پرچمداری امام عظیم الشان که روح مقدسش شاد، شروع این فصل جدید آغاز شد و در استمرار به رهبری رهبر بزرگ انقلاب، امام خامنه‌ای استمرار پیدا کرد. دلیل اساسی آن، این است که این نظام الهی در پرتو نورانیت ولایت، حرکت خودش را در همه زمینه‌ها تنظیم کرده است. و الا این نظامی که از همه طرف به آن هجمه می‌شود و دشمنان ما با بیشترین قدرت‌های مادی به آن هجمه وارد می‌کنند، مگر امکان دارد با این ابزار متعارف مادی بتوانیم با آن مقابله کنیم.

این شهید عالی مقام اهل فهم بود

وی با ذکر ای نکته که این نورانیت ولایت بوده که در فراز و نشیب‌های سخت این نظام را هدایت کرده است، اظهار داشت: من به عنوان برادر شما که سال‌های متمادی در خدمت برادر شهید و بزرگوارمان شهید سلیمانی بودم عرض می‌کنم که جزء برجسته‌ترین ویژگی‌های این شهید و شاید بتوان گفت برجسته‌ترین ویژگی این شهید عالی مقام این بود که خودش اهل فهم بود. شهید سلیمانی صاحبنظر و اهل فهم بود و حرف و ایده داشت و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق شهید سلیمانی را گوش می‌کردند، آفرین می‌گفتند. ولی این مرد نورانیت وجود خودش را در تبعیت محض از ولی فقیه و امام خودش و در عصر حاضر حضرت آقا می‌دانست و در وصیتنامه نیز به صراحت این را گفته است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم راه و مکتب شهید سلیمانی را برویم، خلاصه‌اش این است که سرباز آقا باشیم و حضرت آقا را امام خود را بدانیم.

به گفته سردار قاآنی، مهمترین عامل بزرگ شدن شهید سلیمانی این بود که تابع محض حضرت آقا بود. با فهمی که داشت می‌فهمید، علیرغم آن چیزی که ممکن بود در ذهنش باشد، حرف حضرت آقا درست است و مسیری که حضرت آقا فرمودند، درست است.

شهید سلیمانی ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد/ مجموعه وزارت امور خارجه در دوره‌های مختلف با شهید سلیمانی همراهی داشتند

فرمانده نیروی قدس سپاه با ذکر این نکته که شهید سلیمانی ویژگی‌های برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف داشت، عنوان کرد: شهید سلیمانی ارتباط بین میدان و دیپلماسی را بسیار خوب برقرار کرد و جزو جلودارها بود و دفاع کننده از این منطق بود و این هم به دلیل آن بود که شهید سلیمانی ولایتمدار بود. شهید سلیمانی پیرو ولایت بود و حضرت آقا همیشه سفارش می‌کنند که کنار هم باشیم و یار هم باشیم و هم افزایی داشته باشیم. انصافا مجموعه وزارت امور خارجه در دوره‌های مختلف با شهید سلیمانی همراهی داشتند. با افراد کاری ندارم، ممکن است برخی افراد نوساناتی داشته باشند، ولی وزارت خارجه ما همیشه این هم افزایی را داشته است.

سردار قاآنی ادامه داد: هم وزارت خارجه و هم شهید سلیمانی فرزند مکتب اسلام و در بنیه‌ها و زیرساخت‌های ما وقتی سیاستنا دیانتنا است، با اعتقاد دینی به سیاست نگاه می‌کنیم. بازیگر سیاسی نیست، ولذا همه کسانی که در میدان سیاست و دیپلماسی کار می‌کنند را به عنوان یک اعتقاد دینی همراهی و به آنها کمک می‌کرد و موفقیت در صحنه عظیم مقابله با دشمنان بزرگ را در این می‌دید که این تعامل و هم افزایی به صورت روزمره و مدام برقرار باشد و شهید سلیمانی جلودار این پیوند مبارک بود و ان‌شاءالله وقتی صحبت از مکتب شهید سلیمانی می‌کنیم، یکی از کارها باید این باشد که این فضای سیاسی و دیپلماسی کشور با همه کسانی که در میدان کار می‌کنند همراه هم و در کنار هم قرار بگیرند و این جاست که خدا به کار برکت می‌دهد.

وی گفت: این پیوندی که شهید سلیمانی درون تهران ایجاد کرد، در کشورهای مختلف عمق پیدا کرد و این همراهی دوستان در عراق و شهید عالی مقام شهید ابومهدی المهندس که خونشان با هم در آمیخته شد، این همان نگاه ارزشمند پیوند بین این دو حرکت از مرکز کشور و توسعه آن به جاهای دیگر بود.

تهران، قله مقاومت، انقلاب اسلامی و همگرایی بین بخش‌های مختلف در اسلام است

سردار قاآنی ادامه داد: اینجا قله است. تهران، قله مقاومت، انقلاب اسلامی و همگرایی بین بخش‌های مختلف در اسلام است. اینجا مرکز تقریب است و کسانی مثل شهید سلیمانی جلودار در ایجاد وحدت و همگرایی بودند و در عمل همانطور که حضرت آقا فرمودند با اخلاص و صداقت بودند. شهید سلیمانی در صحنه‌های مبارزه صرفا با نگاه متعارف سیاسی حضور نداشت، ولی آن چه او را در میدان‌ها می‌کشاند، نگاه و زیرساخت‌های اعتقادی بود که با ویژگی‌های برجسته دیگر ترکیب می‌شد و خالصانه و صادقانه در میدان می‌آمد و اینگونه قلب‌ها را تسخیر می‌کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود:‌ اینها درس‌های برجسته‌ای در مکتب و مجلس شهید سلیمانی است و امیدواریم برکت جلسه شما حتما یک بعد اساسی‌اش این است که این ویژگی‌ها را برجسته و در عمل به آن توجه کنید.

وی افزود: شهید عالی مقام شهید سلیمانی با نبی مکرم اسلام محشور باشد و در آن دنیا هم عنایت داشته باشد به پشتیبانی از این خط مقاومت که در فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری شما دیدید که چگونه این خط مقاومت برجسته شد و همچنان به حول و قوه الهی و ان‌شاءالله این مسیر با اقتدار تا رسیدن به اهداف عالی استمرار خواهد یافت.

ارسال نظرات