۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۹۹۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفت‌وگو با رسا:

مسؤولان فرهنگی و رسانه ها مکتب حاج قاسم را برای نسل جدید تبیین کنند

مسؤولان فرهنگی و رسانه ها مکتب حاج قاسم را برای نسل جدید تبیین کنند
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرز جغرافیایی مکتب حاج قاسم اسلام بود و هرکجا مسلمان مظلومی نیاز به کمک داشت به دفاع از آن ها قیام می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تبیین و ماندگاری مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از مباحثی که در ارتباط با ماندگاری مکتب سردار بزرگ حاج قاسم می توان مطرح کرد، شناخت این مکتب است؛ باید تمام کسانی که تصدی تبلیغ و امور فرهنگی و رسانه کشور را به عهده دارند، فرهنگ و شناخت مردم را نسبت به مکتب حاج قاسم به طور وضوح در تاریخ برای نسل آینده تبیین کنند.

وی با اشاره به ماندگاری این مکتب افزود: نباید به صرف گفتن مکتب سردار سلیمانی اکتفا کرد، این مکتب را باید تبیین کرد؛ مکتب حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتبی است که در عمل نشان داد نه جریانات و تنگناهای سیاسی می تواند آن را متزلزل کند و نه تحریم های استکبار می تواند این مکتب را تغییر دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه چه مکتبی در برابر این تنگناها می تواند روی پای خود بایستد، اظهار کرد: مکتبی که براساس دیانت، شرافت، استقلال و مقاومت جهادی شکل بگیرد در تگناها از پای نمی ایستد؛ مرحوم شهید حاج قاسم سلیمانی وقتی به شهادت رسید گرچه عده ای از افراد و جناح های سیاسی این شهید را بسیار آزرده می کردند، اما وقتی به شهادت رسید همه خود را عزادار واقعی دانستند چرا که بر اساس دیانت و اسلام ناب مکتب او شکل گرفته بود که گرایش های سیاسی و تنگناهای مختلف او را تحت تاثیر قرار نمی داد.

وی با اشاره به اینکه  عده ای چون فلسفه مقاومت در سوریه و عراق را درک نمی کردند، نسبت به وقایع معترض بودند، تصریح کرد: با همه فضاهایی که دشمن علیه مملکت ما به وجود آورده بود، پس از شهادت سردار دلها، کوچک و بزرگ، گرایش های مختلف، اهل دیانت و کسانی که سروکاری با دیانت نداشتند، همه و همه اشک از دیدگانشان سرازیر می شد، چرا که احساس کردند حاج قاسم متعلق به همه است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: حاج قاسم دفاع از اسلام، مملکت، ناموس و امنیت کرد، مشابه این واقعه را در شخصیت مکرم نبی اسلام مشاهده می کنیم، حاج قاسم نیز به سنت پیامبر تکیه کرده بود، پیامبر برای همه بود و همه احساس می کردند پیامبر اسلام متعلق به آن ها است «ولکم فی رسول الله اسوة حسنه» یعنی همان حالی که پیامبر داشت را داشته باشند، حاج قاسم به مکتب پیامبر اسلام تأسی کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان اظهار کرد: حاج قاسم تمام عمر و زندگی اش را برای دفاع از مسلمانان خرج کرد، مرز جغرافیایی مکتب حاج قاسم اسلام بود، هرکجا مسلمان مظلومی نیاز به کمک داشت به دفاع از آن ها قیام می کرد؛ باید این مکتب را در زوایای مختلف تبیین کنیم، کار روحانیت، اهل فرهنگ و ادب، فرهیختگان و اصحاب رسانه تبیین مکتب حاج قاسم برای نسل جوان و تبیین آن در تاریخ اسلام باشد.

حسین عجمی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
دشمنان و کینه توزان بدانند که شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی و یارانشان به اعلی علیین پیوستند. به هر حال خداوند آنها را این طور خواست و شهادت آنها را این گونه قرار داد. و با شهادت آنها حجت بر همه آزادگان جهان تمام شد و شهادت آنها کوچک ترین خللی در جبهه مقاومت ایجاد نکرد بلکه خون مطهر آنها باعث رویش هزاران سلیمانی و ابو مهدی می شود. داغ شهادت آنها هر سال تازه تر از قبل خواهد شد که سرانجام طومار همه بدنامان را در هم خواهد پیچید. شک نداشته باشید که ضامن خون این شهدا خود خداوند است و در زمان مقرر انتقام این خون ها گرفته خواهد شد.
شهادت آنها بدون شک یک نقطه عطف است.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
الهی تمام کسانی که در این جنایت دست داشتن تمام وجودشون بسوزه و خاکستر بشه از ترامپ نجس گرفته تا اون ماموران جاسوس. باید انتقام گرفت باید ترامپ رو در هوا منفجر کرد
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
خدا لعنت کنه همه دشمنان اسلام رو. و خدا لعنت کنه تمام کسانی رو که در ترور سردار عزیزمون نقش داشتن چه نفوذی های داخلی و چه دشمنان خارجی.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
پمپئو از کثیف ترین مقامات آمریکای و از عوامل اصلی جنایت بود
1
0