۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۹۹۵۶۵

شبکه‌های جاسوسی و نیابتی رژیم صهیونیستی در خاک آمریکا

شبکه‌های جاسوسی و نیابتی رژیم صهیونیستی در خاک آمریکا
دستورکار‌های اسلام هراسانه و توام با بدنام کردنِ مسلمانان و نشان دادن تصویری به اصطلاح تروریست و افراطی از آن ها، بخش زیادی از رویه‌های اسرائیلی‌ها در خاک آمریکا، با هدفِ تسخیر اذهان و قلوب مردم این کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  دانشجو، "خبرگزاری تی آر تی وورلد" در گزارشی، به افشاگری از شبکه‌های جاسوسی و نیابتی رژیم صهیونیستی در خاک آمریکا و دستورکار اصلی آن‌ها که همان بدنام کردن و برساختنِ تصویری تروریستی از مسلمانان در این کشور است، پرداخته و در این رابطه، اسناد و استدلال‌های گوناگونی را نیز ارائه کرده است.


تی آر تی وورلد در این رابطه می‌نویسد: «افشاگری‌های اخیر راجع به اینکه یک گروه ضداسلامی، احتمالا هزاران دلار به دو کارمندِ یک سازمان حامیِ مسلمانان پرداخته است تا از این طریق، فعالان مسلمان آمریکایی را به نیابت از رژیم اسرائیل تضعیف کنند، تا حد زیادی موجب بُهت و شوک شده است. با این حال، این حادثه تنها بخش کوچکی از اقدامات مخرب رژیم اسرائیل در دهه اخیر جهت آزار و اذیت، بدنام کردن و تهدیدِ فعالان حامی فلسطین و اسلام در ایالات متحده آمریکا را به نمایش می‌گذارد.


در تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۱، "شورای روابط آمریکایی-اسلامی" اعلام کرد که اقدام به اخراج کردنِ مدیر اجرایی خود "رامین اقبال" کرده است. دلیل این مساله نیز همکاری وی با گروه موسوم به "پروژه تحقیقی راجع به تروریسم" که توسط "استیو امرسون" روزنامه نگار سابق و کارشناس خودخوانده گروه‌های تروریستی رهبری می‌شده، ذکر شده است. گروه مذکور یک گروه کاملا ضداسلامی است که شبکه‌ای از رویه‌های اسلام هراسانه را رهبری می‌کند و به انحا مختلف سعی دارد تا مسلمانان را افرادی "خطرناک" تصویرسازی کند. شخصِ استیو امرسون نیز اساسا به سندسازی علیه مسلمانان و تصویر سازی از آن‌ها به عنوان افرادی افراط گرا، و در عین حال جلب توجهات به منابع بودجه‌ای جامعه مسلمانان (و البته دروغ پردازی در این رابطه)، شهرت دارد.


هفت روز بعد، اتفاق تازه‌ای رخ داد. شورای روابط آمریکایی-اسلامی اعلام کرد که جاسوس دیگری را در چهارچوب سازمان خود کشف کرده است. فردی که اعتراف کرده هر ماه سه هزار دلار در چهار سال اخیر از گروه موسوم به "پروژه تحقیقی راجع به تروریسم" دریافت کرده تا بواسطه جاسوسی از مساجد در آمریکا و رهبران برجسته اسلامی در این کشور، از موقعیت و موجودیت رژیم اسرائیل حفاظت کند.


در این راستا، شورای آمریکایی-اسلامی اعلام کرده که گروه موسوم به "پروژه تحقیقی راجع به تروریسم"، یکی از اهداف بنیادین خود را تضعیف مسلمانانی که در عرصه‌های حقوق بشر و مسائل سیاسی فعال هستند، تعریف کرده است. در این رابطه ایمیل‌های مختلف و بیشماری نیز از رابطان رژیم اسرائیل با این گروه کشف شده که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها از این گروه درخواست داشته اند تا افراد و گروه‌های اسلامی خاصی را در خاک آمریکا هدفِ اقدامات تخریبی خود قرار دهند.


"نهاد عواد" مدیر اجرایی شورای آمریکایی-اسلامی گفته است که «سازمان وی اطلاعات زیادی را راجع به گروه موسوم به "پروژه تحقیقی راجع به تروریسم" جمع آوری کرده است. در این راستا، این نکته روشن شده که امرسون کمک‌های قابل توجهی را در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل قرار داده و به طور خاص با دفتر نخست وزیر سابق اسرائیل "بنیامین نتانیاهو" نیز در پیگیری دستورکار‌های ضداسلامی خود همکاری داشته است».

در این چهارچوب، عواد به صراحت می‌گوید که رژیم اسرائیل به نحو گسترده‌ای با یک گروه و نهاد ضداسلامی که همان "پروژه تحقیقی راجع به تروریسم" باشد، همکاری داشته است. گروهی که در خاک آمریکا فعال است و هرآنچه می‌خواهد علیه مسلمانان انجام می‌دهد.


*شبکه جاسوسی


باید توجه داشت که ارتباط رژیم اسرائیل با گروه‌ها و نهاد‌هایی که دستورکارِ اسلام هراسی را در اقصی نقاط جهان دنبال می‌کنند، پدیده چندان جدیدی نیست. این روند به طور خاص از زمان برگزاریِ یک کنفرانس صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ میلادی آغاز شده است. در جریان این کنفرانس، نومحافظه کاران آمریکایی و اعضای برجسته "حزب لیکود" اسرائیل تصمیم رفتند تا اسلام را در گفتمانِ سیاسی جریان اصلی سیاست جهان، با مفهوم "تروریسم" پیوند دهند. در این راستا، هدف اصلی آن‌ها این بود که تلاش‌های مشروع و بحقِ فلسطینی‌ها جهت آزادسازی خود از چنگال اشغالگری اسرائیل را به تروریست بودنِ آن‌ها ربط دهند و از این منظر، از آن‌ها نزد افکار عمومی آمریکا و جهان، مشروعیت زدایی کنند.


پس از وقوع حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا، گروه‌های حامی اسرائیل تا حد زیادی روی احساسات ضداسلامی سرمایه گذاری کردند و با ایجاد سازمان‌های متعدد ضداسلامی و ضدجهادی نظیر Campus Watch که در سال ۲۰۰۲ توسط "دنیل پایپز" و "دیوید هوروویتز" بنیانگذاری شد، این دستورکار را دنبال کردند. هدف اصلی سازمان مذکور، شناسایی و جاسوسی از آن دسته از اساتید دانشگاهی و دانشجویانی بود که به صراحت از حقوق ملت فلسطین حمایت می‌کردند و یا به مخالفت با سیاست‌های رژیم اسرائیل می‌پرداختند.


سال ۲۰۱۱، "مرکز پیشرفت آمریکایی/Center for American Progress" به انتشار کتابی با نام "ریشه‌شناسی شبکه اسلام هراسی در آمریکا" مبادرت کرد. کتابی که به این مساله اشاره داشت که هفت نهاد و بنیاد مردم‌نهاد، حدودا ۴۲.۶ میلیون دلار را جهت حمایت از گسترشِ احساسات و لفاظی‌های ضداسلامی در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ هزینه کرده اند. امری که نشان می‌دهد چگونه یک جنبش حاشیه‌ای با بودجه مالی و سازماندهی خوب، می‌تواند با انتشار عامدانه اطلاعات غلط و دروغ، سیاست‌های تبعیض آمیز علیه بخشی از جامعه آمریکا را تشویق کند و از برخی رویداد‌های تاریخی نظیر حادثه ۱۱ سپتامبر نیز در جهت اهداف خود با هدف اسلام هراسی استفاده نماید.


در این راستا، عملا رژیم اسرائیل با همراهی بخش‌هایی از ساختار حاکمیتی آمریکا، سعی داشته تا "اسلام" و "تروریسم" را دو روی یک سکه جلوه دهد و از این طریق منافع سیاسی خود را به ضرر مسلمانان به پیش برد. سال گذشته، مجله Forward در مقام یک مجله یهودی-آمریکایی، مدارکی را به دست آورد که نشان می‌داد "وزارت امور راهبردی اسرائیل" مبلغی بالغ بر ۴۰ هزار دلار را به یک سازمانِ صهیونیستی-مسیحی که در آمریکا مستقر است، منتقل کرده است.


نهادی موسوم به "اعلان عدالت برای ملت ها/ Proclaiming Justice to the Nations" که به عنوان یک گروه ضداسلامیِ مستقر در آمریکا شناخته می‌شود به دروغ ادعا کرده که ۳۰ درصد از مسلمانان آمریکایی، تروریست هستند و ۳۵ اردوگاه آموزش تروریست را نیز در آمریکا اداره می‌کنند.

این نهاد به طور خاص اعلام کرده که مسلمانان به دنبال ایجاد یک نظام جهانی برای خود هستند. آن‌ها همچنین از "باراک اوباما" رئیس جهور سابق آمریکا به دلیل آنچه حمایت‌های وی از فلسطینی‌ها عنوان شده نیز شدیدا انتقاد دارند.


جدای از همه این ها، دو سال قبل، نشریه "نیویورکر" فاش کرد که چگونه یک شرکت اطلاعاتیِ خصوصی اسرائیلی با نام Psy-Group، اقدام به جاسوسی از فعالان فلسطینی در آمریکا کرده بود. جاسوسی که به طور خاص، افراد برجسته و سرشناس که از تحریم و تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل به طور علنی حمایت می‌کردند را هدف قرار داده بود.


این شرکت خصوصی اسرائیلی که اقدام به استخدام پرسنل سابق نظامی و امنیتی اسرائیل کرده و می‌کند، عملیاتی را با نامِ "پروژه پروانه" نیز در دستورکار قرار داده که در قالب آن علیه فعالانِ مخالف با اسرائیل اقدام به ترویج اطلاعات غلط و ساختگی می‌کرد تا عملا این پیام به این دسته از فعالان و حتی افکار عمومی داده شود که هرگونه فعالیتی علیه اسرائیل، با بهایی سنگین همراه است.

این نهاد به طور خاص هدف اصلی خود از پروژه مذکور را این تعریف کرده که به مردم آمریکا بفهماند هرگونه اقدام ضداسرائیلی، عملا مصادف با "تروریسم" است (بر اساس آنچه نیویورکر اعلام کرده است).


تمامی این مسائل نشان می‌دهند که دستورکار‌های اسلام هراسانه و توام با بدنام کردنِ مسلمانان و نشان دادن تصویری به اصطلاح تروریست و افراطی از آن ها، بخش زیادی از رویه‌های اسرائیلی‌ها در خاک آمریکا، با هدفِ تسخیر اذهان و قلوب مردم این کشور را تشکیل می‌دهند. دستورکار‌هایی که در نوع خود سعی دارند مسلمانان و منافع آن‌ها را تا جای ممکن محدود و محدودتر کنند.» 

ارسال نظرات