۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۹۹۵۹۸
میراث هاشمی (۲)؛

هاشمی؛ از ارتباط با فراماسون ها و مجاهدین تا مهره انگلیس شدن

هاشمی؛ از ارتباط با فراماسون ها و مجاهدین تا مهره انگلیس شدن
حجت الاسلام غفاری فر، هاشمی رفسنجانی را بانی و میراث دار وضعیت موجود کشور توصیف کرد و گفت: هاشمی برای رسیدن به قدرت از دین و مرجعیت نیز استفاده ابزاری کرد.

حجت الاسلام حسن غفاری فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین عملکرد هاشمی رفسنجانی در به وجود آمدن وضعیت اقتصادی و فرهنگی موجود کشور پرداخت و گفت: یکی از با سابقه ترین افرادی که در انقلاب اسلامی نقش داشته آقای هاشمی رفسنجانی بوده و وی حدود 55 سال از قبل و بعد از انقلاب نقش مؤثر در انقلاب داشته است.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی همواره یکی از یاران امام خمینی(ره) بوده، خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی برداشت های شخصی خود را از دین داشت و آن را به کلیات دین و جهان اسلام تعمیم می داد که بدان نگاه سکولاری به دین می گویند و میراث داران وی در دهه نود از آن به عنوان دیدگاه اعتدال یاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه آقای هاشمی احساس تعهدی به ترویج اسلام با قرائت خود داشت، ابراز داشت: ثروت، قدرت و منزلت حرف نخست را برای آقای هاشمی می زد، از این رو با مجاهدین خلق در ارتباط بود که در اظهار نظرهای فائزه هاشمی بدین ارتباط ها اشاره شده است.

هاشمی رفسنجانی بانی و میراث دار وضعیت موجود کشور است

هاشمی رفسنجانی عقیده داشت که هدف وسیله را توجیه می کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی عقیده داشت که هدف وسیله را توجیه می کند، گفت: هاشمی رفسنجانی قبل از نقلاب با فراماسون ها ارتباط خوب و نزدیکی داشت و وی در خطبه های نماز جمعه به این ارتباط ها اشاره کرده است.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: پدر و خود سید ابوالفضل تولیت در قم نماینده رضاشاه و محمدرضا شاه در حرم حضرت معصومه(س) بودند و هردوی این افراد در مجلس رژیم پهلوی حضور داشتند و همچنین آنها با دستگاه فراماسونری و نهضت آزادی ارتباط داشتند، اما هاشمی رفسنجانی برای دستیابی به هدف و قدرت خود با این افراد به راحتی ارتباط برقرار کرده بود.

وی با بیان اینکه برادر هاشمی رفسنجانی در اوج درگیری مردم با رژیم شاهنشاهی فرماندار قم بود، گقت: هاشمی رفسنجانی برای رسیدن به قدرت، ثروت و منزلت هم با رژیم پهلوی، هم با مجاهدین خلق و نیز با جریان فراماسونری در ارتباط و همراه بود و این جریان ها نیز برای استفاده از موقعیت وی طمع کرده بودند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: هاشمی رفسنجانی هرچند اهل نماز و روزه و حج بود، اما احتیاط هایی که امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و فقها در ارتباط ها با جریان های مختلف داشتند، نداشت.

وی به شرح فعالیت های هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب پرداخت و ابراز کرد: در مصاحبه های آقای بازرگان از هاشمی رفسنجانی تجلیل شده، در حالی که بازرگان به فعالیت های امام خمینی(ره) اشکال وارد می کرد.

حجت الاسلام غفاری فر بیان کرد: بعد از انقلاب هاشمی رفسنجانی دریافت که باید از فراماسونری و نهضت آزادی و مجاهدین انقلاب فاصله ظاهری بگیرد، از این رو برای حذف این جریان ها وارد درگیری می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: وی در اول انقلاب نامه ای به امام راحل می نویسد که با بدحجابان و برخی جریان ها به خاطر شما در افتادیم، اما در فیلم انتخاباتی ریاست جمهوری خود در نشست با دانشجویان می گوید که نمی خواهند زیبارویان را در جامعه نشان دهند.

وی با اشاره به اظهارات متناقض هاشمی رفسنجانی در دوران های مختلف، تصریح کرد: جناب هاشمی رفسنجانی در اوایل انقلاب می گوید حکومت و نظام ما به آسمان وصل است، اما بعد از ارتحال امام راحل در اظهارات خود بیان می کند که از نخست نیز متعقد بودم که حکومت ما قدسی نبوده است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: زمانی که می خواهند افتخارات هاشمی رفسنجانی را بیان کنند، می گویند که فرمانده جنگ تحمیلی بود اما وی شکست های جنگ را به گردن آقای میرحسین موسوی می اندازد.

هاشمی رفسنجانی از دین و مرجعیت نیز استفاده ابزاری کرد

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: بعد از اینکه فتوای میرزای شیرازی مؤثر واقع شد، وی به گریه افتاد و بیان کرد که تازه دشمنان فهمیدند که مرجعیت چقدر قدرت دارد و برای ما مرجع سازی خواهند کرد، از این رو بعد از جریان میرزای شیرازی بیگانگان تلاش بسیاری برای مرجع سازی کردند که نمونه آن شریعتمداری بوده است.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از دین و مرجعیت نیز استفاده ابزاری کرد، گفت: در سده اخیر یکی از مهره های کلیدی که انگلیس روی آن حساب ویژه ای باز کرده، هاشمی رفسنجانی بود.

وی با بیان اینکه تمام هویت هاشمی را می توان برای رسیدن به قدرت، ثروت و منزلت خلاصه کرد، افزود: زمانی در خطبه های نماز جمعه بیان می کند که زنان بدحجاب درست نخواهند شد تا اینکه آنها را دستگیر و زندان کنیم اما در فیلم تبلیغاتی خود می گوید که نمی گذارند زنان را در تلویزیون نشان دهند.

حجت الاسلام غفاری فر نقطه مشترک هاشمی در تمام دوران ها را داشتن عبا و عمامه و نماز خواندن دانست و گفت: آیت الله آذری قمی در وصف هاشمی می گوید که اگر ایشان عمامه اش را بردارد، روی سرش علامت داس، چکش و ستاره است.

هاشمی رفسنجانی در اواخر عمر خود یک پوپولیست به تمام معنا بود

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در اواخر عمر خود یک پوپولیست به تمام معنا بود، خاطرنشان کرد: وی زمان میرحسین و خاتمی در یک روز 60 نشریه و روزنامه را می بندد، اما برای انتخابات ریاست جمهوری خود را به آقای سروش وصل می کند تا در جامعه روشن فکری نیز خواهان داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: در سال 72 کمتر از 30 درصد رأی مردم را داشت اما هیچ زمان وی حکومت را رها نکرد، در حالی که در سال 88 در خطبه های نماز جمعه بیان می کند: کسانی که از حکومت ناراضی هستند از قدرت کنار بروند.

وی هاشمی رفسنجانی را نماد بی هویتی انقلابی دانست و گفت: علت دفاع امام راحل از هاشمی رفسنجانی این بود که از بازرگان، پیمان و مسعود رجوی بیشتر به مردم خدمت می کرد از این رو امام راحل از ظرفیت های ایشان برای خدمت به مردم استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام تسلیت تنها تاریخ و فعالیت های هاشمی رفسنجانی را گزارش می دهند، اما هیچ وقت هاشمی را به عنوان یک فرد متقی، مجاهد و عابد یاد نکرده است.

هاشمی رفسنجانی بانی و میراث دار وضعیت موجود کشور است

هاشمی رفسنجانی بانی و میراث دار وضعیت موجود کشور است

وی هاشمی رفسنجانی را بانی و میراث دار وضعیت موجود کشور توصیف کرد و افزود: امام خمینی(ره) این عقیده را داشت که اقتصاد و بازار در دست مردم قرار گیرد، اما هاشمی رفسنجانی دو سال مصاحبه کرد که حرف و نظر امام راحل در کشور اجرایی نشود، در حالی که در همان زمان 50 نفر از ائمه جمعه علیه این حرکت هاشمی رفسنجانی موضع گرفتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی پدربزرگ جریان بی هویت انقلابی است، زیرا این جریان دارای مبانی دینی متقن نبودند، از این رو تمام واداده های امروز به غرب همان تندروها و کمونیسم های اول انقلاب هستند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
لطفا تصحیحی شود در پاراگراف انتهایی:
"کمونیسم های اول انقلاب"
تبدیل شود به :
"کمونیست های دخالی در آغاز انقلاب اسلامی ایران"
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
ابوالفضل تربیت درست نیست،
ابوالفضل تولیت درست است.
لطفا ویرایش درست کنید.
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
در دولت وی اولاً شاهد روی کار‌آمدن مدیرانی بودیم که لیبرال می‌اندیشیدند و اعتقاد به هضم شدن در سیاست‌های دیکته شده از سوی بانک جهانی و یا خصوصی‌سازی داشتند و ثانیاً بر خلاف دهه اول انقلاب که گفتمان عدالت غلبه داشت، در دوره هاشمی رفسنجانی شاهد غلبه گفتمان توسعه بودیم؛ نه توسعه‌ای که همشنین عدالت باشد، بلکه سیاست‌های اقتصادی هاشمی مبتنی بر کوچک کردن دولت و واگذاری تصدی‌های دولتی به طبقه خاصی از سرمایه‌داران یا وابستگان به دولت، عملاً منجر به شکل‌گیری طبقه‌ نوکیسه شد.

«طبقه نوکیسه» که مبدأ تاسیس آن دولت هاشمی رفسنجانی بود و قرار بود بخشی از بار اقتصادی دولت را به دوش بکشند، بدون نظارت صحیح، سرمایه‌های دولتی را به باد دادند. مدیران دولتی تحت پوشش نام بخش خصوصی، به اموال دولتی دست‌درازی کردند.
1
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
در کنار به حراج رفتن اموال دولتی تحت عنوان مثبت خصوصی‌سازی، شیوه مدیریت آقای هاشمی رفسنجانی که براساس خاطراتش عدم حساسیت نسبت به اشرافیگری مدیران زیردست بود، به بدنه مسئولان نیز رسوخ کرد. خطبه معروف مانور تجمل در تاریخ 18 آبان سال 68، فضای ذهنی چهارمین رئیس‌جمهور و زاویه فکری وی با مسئولان ساده‌زیست دهه شصت را نشان می‌دهد: «یک فرهنگی وجود دارد که انسان‌های متدین و مقدس و حزب‌اللهی زندگی‌شان مساوی است با جاهای بد منظره و بی زینت. یک وقت اینها نمی‌خواهند اسراف کنند اما این نباید فرهنگ بشود که اصلا حزب‌اللهی بودن و متعهد و اهل آخرت بودن مساوی است با اینکه آمد جلنبار باشد. این گناه است!!... این طرز تفکر اسلام را بدنام می‌کند و به اندازه کافی سند داریم که اسلام درصدد نبوده که زیبایی‌خواهی را در جامعه بخواباند. نمازهای جمعه اگر بخواهد منظره اسلامی داشته باشد، مردمی که می‌‌آیند باید عالی ترین لباس ها را داشته باشند. اصلا مانور تجمل باید باشد!»
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
توجه توجه

* نه تو سرباز منی نه من سرباز تو هستم "" همه سرباز خدا هستیم "" ( امام خمینی "ره" ) * "" روح منی خمینی بت شکنی خمینی ""


عزیزان
راه نجات زندگی نوع بشر ،
وحدت
وحدت
وحدت


تا آخر ایستاده ایم
" جانم فدای رهبر "
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
استاد غفاری فر مثل همیشه صریح و عالی صحبت کردند. خدا حفظشان کند
2
1
ساجدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
خدا بداد این ملت و تاریخش برسد ایشان آقای غفاری فر بصیرتی فوق العاده دارند که آن بصیرت را نه امام دارد و نه رهبری یک ساعت با هاشمی نبوده اما این قدر دقیق او را شناخته امام ره و رهبری با پنجاه سال همراهی نشناخته خیلی مشکوکه این استاد .. مطالعه در تاریخ
1
2
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
بسیار عالی. خدا ما را از شر پیروان هاشمی حفظ کند
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
دم هاشمی هم خطریه باید مراقب لیبرال ها بود
1
1