۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۹۹۷۱۵

برگزاری مراسم بزرگداشت حاج قاسم و ابومهدی در بمبئی هند

برگزاری مراسم بزرگداشت حاج قاسم و ابومهدی در بمبئی هند
به مناسبت دومین سالگرد شھادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یارانشان مراسم بزرگداشتی در منطقه کُرلا بمبئی ھند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با دومین سالگرد شهادت شهدای اسلام سردار دلها قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و یارانشان مجلس بزرگداشتی از سوی شیعیان منطقه کُرلا در بمبئی هند و با حضور علما، روحانیون و تعداد زیادی از علاقه مندان و دوستداران انقلاب اسلامی عموم مردم این منطقه، روز گذشته پس از کسب مجوز از سوی دولت محلی بمبئی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای معنوی خاصی در مسجد کُرلا بمبئی برگزار شد.

در این مراسم محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عسگری امام جمعه منطقه کُرلا، حجت الاسلام والمسلمین سید ذکی حسن نوری استاد حوزه علمیه جامعه امیرالمومنین (نجفی ھاوس) حضور یافتند و سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید ذکی حسن نوری استاد حوزه علمیه جامعه امیرالمومنین (نجفی ھاوس) در سخنرانی خویش ضمن عرض تسلیت به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها بیان داشت: شهادت درجه ای از خلوص و رضای خداوند است که تنها مومنان واقعی می توانند به آن دست یابند، شهدا با نثار خون خود درخت ایمان را تقویت می کند و ظلم و ستم به برکت خون آنها برچیده می شود.

وی افزود: سردار رشید اسلام شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان در جبهه ها به عنوان مدافعین حرم در سوریه و عراق توانستند تکفیری های داعش را که توسط  دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکای جنایتکار تشکیل شده بود را شکست دهند و آنها را از صفحه روزگار محو کنند.

این اندیشمند ھندی با اشاره به این که این بزرگداشت و دیگر مراسم که در گوشه و کنار دنیا برگزار شده است باعث گردید که استکبار جهانی به قدرت بزرگ اسلام و شیعیان پی ببرد گفت: این شهدای بزرگوار توسط شقی ترین فرد روی زمین و با وحشیانه ترین شیوه به شهادت رساندند فردی که امروزه در کشورخویش خوار و زبون شده است.

در ادامه محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ضمن عرض تسلیت به مناسبت دومین سالگرد شهادت رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان بیان داشت: در آیه 23 سوره احزاب قرآن مجید آمده است که هیچگاه شهدا نمی میرند و آنها ھمواره زنده اند و به درستی که این امر صادق است.

وی ادامه داد: امروزه ما در بمبئی هزاران فرسنگ دورتر از مکان شهادت سردار دلها و ابو مهدی المهندس و یارانشان مراسم یادبودی برگزار می کنیم و این خود نشان دهنده آن است که مرزهای واقعی قلوب انسانها است که برای همدیگر می تپد، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژگی های بارزی داشتند که از جمله آنها اخلاص در عمل و توکل به خداوند متعال در کارها بود، یکی دیگر از این صفات برتر روحیه جهادی ایشان بود، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمنان اسلام توطئه های مختلفی را برای تضعیف حکومت برآمده از اسلام ناب محمدی انجام دادند که با جنگ تحمیلی آغاز گردید.

آشوری تاکید کرد: سردار شهید از ابتدا در جبهه های نور علیه ظلمت حضور یافت و فرماندهی را لشگر را برعهده داشت و رشادت های بسیاری از خود نشان داد و پس از جنگ نیز در جبهه علیه داعش و مدافعیدن حرم اهل بیت (ع) شرکت کردند و توانستند این گروه خطرناک تروریستی که امنیت جهانی را از بین برده بود را منهدم نموده و از صفحه روزگار محو کنند.

وی افزود: یکی دیگر از صفات و ویژگی های برتر ایشان ولایت مداری بود، تا جایی که رهبر انقلاب اسلامی را برترین رهبرو عالم دینی در سطح جامعه بین الملل می دانستند وبر این اصل ایشان سه بار قسم جلاله خوردند و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران را حکیم مدبر دوران عنوان نمودند و البته حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) نیز علاقه ویژه ای به ایشان داشتند و ایشان را رفیق خوشبخت ما نامیدند. سردار دلها به خوبی ستمگران و ظالمان را می شناختند و می دانستند که باید به شدت هرچه تمام تر با آنها برخورد کرد. 

شایان ذکر است که در این مراسم کتاب "رفیق خوشبخت ما" منتشره توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به دو زبان اردو و انگلیسی به حاضرین اهدا شد.

این مراسم در کانال اینترنتی یوتیوب عزاداری مومبای به صورت مستقیم پخش شد./988/

ارسال نظرات