۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۹۹۸۵۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

محیط زیست در کشور جدی گرفته نمی‌شود

محیط زیست در کشور جدی گرفته نمی‌شود
اصفهان - آیت االله سلیمانی به لزوم جدی گرفتن محیط زیست اشاره کرد و گفت:متاسفانه محیط زیست درکشورجدی گرفته نمی‌شود و برخی تصور می‌کنندوضعیت موجودملک و میراث نسل موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر امروز در دیدار با مدیر کل محیط زیست استان اصفهان و رئیس اداره محیط زیست شهرستان کاشان، گفت: جایگاه محیط زیست نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه و آسیا مناسب و قابل پذیرش نیست.

وی افزود: محیط زیست در کشور‌های اروپایی به اندازه‌ای مهم است که برای اجرای پروژه‌های عمرانی چندین برابر اعتبار پیش بینی شده هزینه می‌کنند تا یک درخت از محیط زیست و طبیعت حذف نشود.

به گفته وی غربی‌ها در حفظ محیط زیست به اندازه‌ای اهمیت قائل هستند که برای شناسنامه کردن و هویت بخشیدن به اشجار خود به مانند شناسنامه دارکردن انسان‌ها اهتمام ویژه دارند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه دین اسلام و مبانی دینی به موضوع محیط زیست بسیار اهمیت داده است، اظهارداشت: اساس اسلام بر نظافت استوار است و اسلام به پاگیزکی و نظافت به ویژه محیط زیست اهمیت داده است.

وی به لزوم بازچرخانی فاضلاب و استفاده مجدد در شرایط بحران خشکسالی و بحران آب اشاره کرد و گفت: استفاده از پساب فاضلاب برای واحد‌های صنعتی به ویژه آبیاری فضای سبز، ایجاد کمربند سبز دور شهر و ایجاد طروات و شادابی محیط زیست از اهمت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه درکاشان ادامه داد: در صورت اجرای کامل پروژه فاضلاب در شهرستان کاشان و استفاده از دانش بازچرخانی آب برای منطقه خشک و کویری کاشان بسیارحائز اهمیت است.

آیت الله سلیمانی فرهنگ ایرانی را فرهنگ جنگل زدایی و تخریب محیط زیست دانست و با تأکید بر تحول در چنین فرهنگی، اظهار داشت: درختکاری رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری یک نوع دستور عملی برای توجه به اهمیت محیط زیست است.

وی همچنین به لزوم جدی گرفتن محیط زیست اشاره کرد و افزود: متاسفانه محیط زیست در کشور جدی گرفته نمی‌شود و برخی تصور می‌کنند وضعیت موجود ملک و میراث نسل موجود است در حالیکه وضع وجود ملک و میراث همه نسل‌های آینده است و باید امانت دار خوبی برای نسل آینده باشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان در عین حال شهرستان کاشان را در حفظ محیط زیست امانت دار خوبی برای نسل آینده ندانست و یادآور شد: برای قطع ۵۰۰ درخت زیرگذر در کاشان هیچ جایگزینی پیش بینی نشد و از فضای سبزاندک قبلی کاشان نیز کاسته شده است.

ایرج حشمتی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی ازفعالیت‌های انجام شده برای حفظ محیط زیست و رفع آلاینده زیست محیطی در استان اصفهان، گفت: تلاش می‌شود تا در کنار موضوعات مهم اقتصادی که باید هم به آن توجه ویژه‌ای شود از حوزه محیط زیست نیز غفلت نشود و خط قرمز‌های محیط زیستی در استان اصفهان حفظ شود.

وی افزود: محیط زیست تنها دستگاه حاکمیتی است که حفظ حقوق عامه مردم را برعهده دارد و در این راه ازهیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات