۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۹۹۸۷۲
هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراقی:

خروج نیروهای امریکایی از عراق کذب است/ حملات به منافع امریکا ادامه دارد

خروج نیروهای امریکایی از عراق کذب است/ حملات به منافع امریکا ادامه دارد
گروه‌های مقاومت عراقی علیرغم تاکید مقامات رسمی به خروج همه نیروهای رزمی خارجی از کشور و باقی ماندن شماری از مستشاران و مربیان نظامی، به صحت و درستی این امر تردید دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، برخی از این گروه‌ها همزمان با افزایش روند حملات به کاروان‌‍ های لجستیک ائتلاف بین‌المللی و پایگاه‌های عراقی میزبان نیروهای خارجی طی روزهای گذشته تهدید کرده‌اند که وارد «رویارویی علنی» با نیروهای امریکایی خواهند شد.

در همین رابطه، «سعد السعدی»، از فرماندهان جنبش عصائب اهل حق به عنوان یکی از برجسته‌ترین گروه‌های عضو «هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت عراقی» اظهار داشت: این هیات معتقد است که خروج نیروهای امریکایی از عراق کذب است و دولت امریکا به تصمیم دال بر خروج نیروهای رزمی از عراق و احترام به حاکمیت کشور پایبند نبوده است.

السعدی در گفت‌وگو با العربی الجدید اظهار داشت: ایالات متحده امریکا تنها به تغییر نمادین نیروهای رزمی به غیر رزمی اقدام کرده است اما واقعیت آن است که این نیروها همچنان در اراضی عراق حضور دارند و ما شاهد هیچ گونه خروج نیروهای امریکایی به سمت پایگاه‌های این کشور در کویت یا قطر و دیگر کشورهای منطقه نبوده ایم.

وی افزود: هیات هماهنگی گروه‌های مقاومت در حال حرکت به سمت رویارویی علنی با نیروهای امریکایی در عراق در همه سطوح و هدف قرار دادن منافع واشنگتن در درون اراضی عراق است و تشدید عملیات نظامی در مرحله آتی ادامه خواهد داشت.

در مقابل، «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرمانده عملیات مشترک ارتش عراق به العربی الجدید گفت: عراق اکنون کاملا خالی از نیروهای رزمی خارجی به استثنای مستشاران است که در پایگاه‌های نظامی عراقی و تحت حمایت نیروهای امنیتی کشور حضور دارند و هیچ گونه نیروهای خارجی برای حمایت از آنها یا هر گونه هدفی دیگر در عراق حضور ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه توجیهی برای حمله پایگاه‌های عراقی وجود ندارد، گفت: این حملات در واقع نیروهای عراقی را هدف می گیرد زیرا پایگاه‌های مذکور تحت حفاظت نیروهای عراقی قرار دارد و هیچ گونه نیروی رزمی خارجی در آن حضور ندارد حتی کاروان‌های لجستیکی که مورد حمله قرار می گیرد، عراقی است و تجهیزات و کمک‌ها به نیروهای خارجی را حمل کند و هیچ ارتباطی به نیروهای خارجی ندارد.

سرلشکر الخفاجی تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق طرح امنیتی سفت و سختی را برای ناکام گذاشتن حملات به پایگاه‌های عراقی و یا حتی کاروان‌های لجستیک حامل تجهیزات برای نیروهای عراقی تدوین کرده است و طی روزهای اخیر عملیات متعددی خنثی شده است.

در همین رابطه، «علی البیدر»، کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی عراق به العربی الجدید گفت: اعلام گروه‌های مقاومت عراقی در جنگ علنی با امریکا از طریق حمله به منافع و اهداف این کشور در عراق، واشنگتن را به انجام عملیات نظامی در واکنش به این حملات و دفاع از منافع خود واخواهد داشت.

البیدر ادامه داد: پاسخ امریکا به این حملات شاید اندکی با تاخیر همراه باشد و علت این امر به وضعیت سیاسی عراق و بحران تشکیل دولت جدید باز می گردد.

وی در پایان گفت: هر گونه پاسخ امریکا منجر به تعمیف اختلافات و ایجاد مشکلات در مسیر تشکیل دولت جدید خواهد بود و احتمال می رود این پاسخ نظامی به بعد از تشکیل دولت جدید موکول شود یا اینکه از دولت جدید ضمانتی برای ممانعت از تداوم این حملات گرفته شود.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در آستانه سال میلادی جاری گفته بود:« چند روز بعد شاهد خروج همه نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی از عراق در چارچوب توافق راهبردی با امریکا خواهیم بود، و از این پس، نقش این ائتلاف مشورتی خواهد بود؛ امری که نشانگر قدرت و توان نیروهای امنیتی و نظامی مختلف عراق در حفظ امنیت و ثبات مردم و تحول مستمر در این زمینه است.»/۹۸۸/

ارسال نظرات