۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۰۰۰۶۶
طلبه جهادی:

باور به خدا اگر تقویت شود، تک تک انسان‌ها جهادگر خواهند بود

باور به خدا اگر تقویت شود، تک تک انسان‌ها جهادگر خواهند بود
حجت الاسلام امام گفت: کار جهادی را یک رزق و برکت در رندگی می‌دانم، اگر نگاه ما به همه کاره بودن خدای بالاسر درست شود، تک تک انسان‌ها یک جهادگر خواهند بود.

جهاد واژه مقدسی است که همواره بدون مرز جغرافیایی در راستای اهداف مقدس در جامعه اسلامی متبلور است، اگر چه جهاد از منظر جمهوری اسلامی و برخی کشورهای عربی خود فروخته به اجانب متفاوت است اما واژه جهاد برای ایرانیان با نام حاج قاسمی گره خورده است که روزی در خاکریزها در مقابل نیروهای بعثی، روز دیگر در عراق و سوریه در مقابل داعش و روزی در اهواز پشت سیل بندها به مردم و مسلمانان یاری رسانی می کند.

گروه های جهادی راه حاج قاسم که او نیز سیره اهل بیت (ع) دنبال می کرد را ادامه می دهند، به فضل الهی در این سال های اخیر بسیاری از مشکلات کشور به کمک گروه های جهادی مرتفع شده است اما امروز گروه جهادی با نام الامام علی بن موسی الرضا (ع) مرزجغرافیایی را شکافته و به ندای مسلمانان پاسخ گفته است.

به همین خاطر خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام مهدی امام طلبه درس خارج و عضو جهادی مدرسه فقهی الامام علی بن موسی الرضا(ع) به گفت و گو نشسته است.

رسا_ کار جهادی را چگونه تعریف می کنید؟

کار جهادی بستگی به نوع نگاه انسان ها تعاریف متفاوتی دارد، بنده کار جهادی را یک برکت و رزق می دانم از این جهت که در مسیر طلبگی و انقلاب قرار داریم، کار جهادی را رزق ورود در این مسیر الهی می دانم؛ قدم در مسیر خدمت رسانی را مسیر رشد بندگی می دانم که برکاتی معنوی نیز به همراه دارد.

رسا_به گمان برخی حضرتعالی و هر جهادی دیگر از نظر مالی تامین هستید که در سال اوقاتی را در این مسیر سپری می کنید؟

به نظرم حضور یک جهادگر در مسیر فعالیت جهادی عکس این چیزی است که بیان کردید، کسی که بار مشکلات زندگی را لمس کرده باشد، قاعدتاً به این درک می رسد که دیگران هم مشکلاتی دارند و من نوعی، می توانم به اندازه ذره ای گره گشایی کنم و زندگی کلاً اینگونه است، همین که جهادگری گره زندگی کسی را می گشاید خداوند نیز گره های مشکلات زندگی او را به دست دیگری باز می کند، اگر نگاه ما به همه کاره بودن خدای بالاسر درست شود، تک تک انسان ها یک جهادگر خواهند بود.

باور به خدا اگر تقویت شود، تک تک انسان ها جهادگر خواهند بود

رسا_فعالیت های جهادی شما چگونه شکل گرفت و به کدام مناطق اعزام شده اید.

فعالیت های جهادی ما از زمان نوجوانی و زندگی در شهر اهواز و مساجد آنجا آغاز شد، البته آن موقع مثل الان بازار کار جهادی گرم و پرتب و تاب نبود اما با ورود به قم خصوصاً در این هفت، هشت سال گذشته به واسطه اتفاقات و بلایای طبیعی که رخ داد به نظر رسید حضور نیروهای مردمی و انقلابی ضروری است و از زمان وقوع زلزله کرمانشاه به صورت جدی تحت قالب گروه جهادی علی بن موسی الرضا (ع) قدم به این عرصه نهادیم، سپس به کمک سیل زده های آق قلا، خوزستان، در ایام کرونا به کمک مراکز درمانی و بیمارستان ها و اخیراً قصد داشتیم به میناب جهت کمک به هموطنان جنوبی برویم که براساس اطلاعاتی که بدستمان رسید در آن منطقه نیازی به حضور فیزیکی نبود و بیشتر ساکنان آن منطقه نیازمند اقلام گرمایشی و بهداشتی هستند که به دنبال تهیه موارد لازم و ضروری می باشیم تا ان شاء الله در اسرع وقت به دست هموطنان عزیز هرمزگانی خود برسانیم.

رسا_اولین یا تنها گروه جهادگری که به کمک پناهجویان افغانستانی در منطقه صفرمرزی شتافته جهادگران مدرسه فقهی الامام علی ابن موسی الرضا (ع) است، در این زمینه اگر مطلبی هست، بفرمایید.

بعد از حضور طالبان و جریاناتی که در کشور دوست و همزبان ما یعنی افغانستان رخ داد، عده ای از مردم به هر دلیلی دچار نابسامانی شدند و گروه زیادی به سمت مرزهای ما پناه آوردند اما بالاخره منطقه صفرمرزی نه جای پناه گرفتن و نه امکاناتی برای این کار وجود دارد، لذا بعد از مطلع شدن از این ماجرا طی مجوزاتی که برای حضور در آنجا اخذ کردیم وارد منطقه شدیم.

در بدو ورود تنها با دست خالی رفتیم تا از کم و کاستی ها مطلع شده و صرفاً با آنها همدردی کنیم، اما پس از مدتی توانستیم وسایل گرمایشی و مقداری البسه مناسب برایشان تهیه کنیم و قصد داشتیم در این ایامی که پناهجویان در کمپ های ما زندگی می کنند، خاطره خوشی برای آنها به یادگار بماند و مایه سرافرازی برای نظام جمهوری اسلامی باشد.

باور به خدا اگر تقویت شود، تک تک انسان ها جهادگر خواهند بود

رسا_به نظر حضرتعالی این حضور برکاتی نیز داشت؟

قطعاً برکات فراوانی دارد، وظیفه ما اسکان دائم یا عودت آنها به کشورشان نبود ما حضور داشتیم تا با کمک های مردمی در کنار آوارگان افغانی باری را از دوش آنها کم کنیم اما در همین حضور مشاهده کردم که برادران اهل سنت رهبر ما را رهبر کل جامعه اسلامی می دانستند و چقدر خوشحال بودند که جمهوری اسلامی آنها را پس نمی زند و حتی برای مقطعی هم که شده پذیرای آوراگان است.

رسا_خاطره ای از این حضور دارید؟

یکی از روزها مطلع شدیم خانواده ای فرزندش را در همان کمپ به دنیا آورده است، پدر خانواده فرزندش را در دست گرفته بود و به سراغ ما آمد و از من که لباس روحانیت برتنم بود درخواست کرد که نامی را برای فرزندش انتخاب کنم، از او خواستم خودش براساس مذهبی که داشت نام فرزندش را انتخاب کند اما اصرار می کرد نام فرزندم را شما انتخاب کنید و من نیز براساس مشترکات دینی نام محمد امین برای او انتخاب کردم، این حضور ما در کنار برادران اهل سنت افغانستان موجب دلگرمی و وحدت در مناطق شیعه و سنی خواهد شد و اصلا باید نگاه ما نگاه فرا مذهبی و براساس منطق و سیره رسول خدا باشد که فرمود هرکجا ندای مظلومی را شنیدید به فریاد او برسید.

باور به خدا اگر تقویت شود، تک تک انسان ها جهادگر خواهند بود

رسا_حضور طلاب در گروه های جهادی چه ضرورتی دارد؟

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند یکی از وظایف آقایان اعضاء مجلس خبرگان خدمت رسانی به مردم در امور مختلف است، وقتی وظیفه علماء ما خدمت رسانی است وظیفه ما طلاب سطوح نیز واضح و مبرهن می شود، یکی از وظایف مهم روحانیت خدمت رسانی به ملت است و باید در جامعه اسلامی کارکرد دین و متولیان دینی که حوزه علمیه باشد را به مردم جامعه نشان دهیم که طلاب علاوه بر برطرف کردن شبهات دینی در زمینه های دیگر نیز به فکر مردم جامعه خود هستند.

 رسا_سخن پایانی:

نگاه محبت آمیز قطعاً پاسخ محبت آمیزتری خواهد داشت، جامعه اسلامی قدردان کارهای اندکی که مردم ایران انجام می دهند، هستند و ان شاءالله در آینده نیز اثرات مثبت آن به خود مردم ایران برمی گردد، لذا اگر در نقطه ای از جغرافیایی اسلامی از طرف نظام جمهوری و مردم ایران کمکی می شود قطعاً به نفع تمام جامعه اسلامی خصوصاً نظام و ملت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رسا_با تشکر از حضرتعالی که این فرصت را در اختیار ما قرار دادید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رفیعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
خداقوت. دم شماها گرم که مایه دلگرمی هستید
0
0
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
احسنت بر شما طلاب جهادگر
0
0