۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۰۰۱۱۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

جهاد سازندگی از ارکان مهم کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است

جهاد سازندگی از ارکان مهم کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی جهاد سازندگی را یکی از ارکان اصلی و مهم و کشور بعد از پیروزی انقلاب دانست و گفت: جهاد سازندگی در دفاع مقدس در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی در دوران دفاع مقدس برای دفاع از اسلام و نظام در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار داشتند.

وی افزود: خدمات جهادگران قبل از دفاع مقدس و در دفاع مقدس و بعد از آن برای آبادانی کشور بی نظیر و بی بدیل است و ملت ایران قدردان زحمات جهادگران هستند.

آیت الله سلیمانی همچنین به خدمات جهادگران در عرصه‌های محرومیت زدایی و پشتیبانی و مهندسی جنگ اشاره کرد و گفت: امروزخدمات جهادگران به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور و حتی روستا‌های شهرستان کاشان در بخش‌های مختلف راه سازی، آب و برق رسانی و سایر امور رفاهی قابل توجه است.

وی جهاد سازندگی را یکی از ارکان اصلی و مهم و کشور بعد از پیروزی انقلاب دانست و اظهارداشت: امام خمینی(ره) در توصیف خدمات جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس می‌فرماید، ترسیم زحمات جهادگران در قالب الفاظ نمی‌گنجد وآن‌ها «سنگرسازان بی‌سنگر» هستند.

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآور شد: حضور جهادگران جلوتر از نیرو‌های رزمی برای امور مهندسی برای احداث خاکریز، راه و پل و همزمان با نبرد نیرو‌های رزمی برای پشتیبانی بیانگر حجم عظیم زحمات جهادگران است که م کمتر به آن توجه شده است.

آیت الله سلیمانی ابراز امیدواری کرد مسؤولان متولی برای زنده نگهداشتن نام و شهدا و سرداران رشید جهاد سازندگی میادین و خیابان‌های شهرستان کاشان را مزین به نام و تصاویر شهدای جهاد سازندگی کنند.

لازم به ذکراست، مراسم سی و پنجمین سالگرد سردار رشید اسلام، شهید حاج علی فارسی فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اصفهان سه شنبه هفته جاری از سوی کانون سنگرسازان بی‌سنگر برگزارخواهد شد.

شایان ذکراست، در ۸ سال دفاع مقدس ۷هزار جهادگر از کاشان به جبهه اعزام شدند و طی این مدت ۵۰ شهید و ۳۱۳ جانباز تقدیم انقلاب و نظام و اسلام کردند که دربین آن‌ها یک روحانی جهاد گر شهید «شهید حجت الاسلام رضا زاد» و ۱۱ سردار شهید بودند./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات