۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۰۰۲۰۸
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

اهمیت احسان به والدین در آینه آیات و روایات

اهمیت احسان به والدین در آینه آیات و روایات
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار احسان و خدمت به والدین را از واجبات دانست و گفت: احسان به والدین عبادت است و لازمه آن داشتن معرفت و شناخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در تفسیر شرح دعای بیست و چهارم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: اختصاص یک دعای مفصل از یک امام معصوم به والدین، بیانگر جایگاه والای والدین است.

وی افزود: تمام رفتار و اعمال و کردار امامان معصوم برای ما حجت است، چرا که آن‌ها علم و عصمت کامل دارند و ذره‌ای خطا ندارند و دستورات آن‌ها که راه را به ما نشان می‌دهد برای ما حجت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهد تا هم علم شناخت دقیق و کامل نسبت به وظیفه ای که به والدین دارد به او بدهد و هم توقیق عمل به این شناخت و علم را به او بدهد.

وی با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری نیاز به داشتن علم و معرفت است، افزود: برای انجام هر کاری نیاز به داشتن بصیرت است، چرا که انسان جاهل دچار افراط یا تفریط است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین احسان و خدمت به والدین را از مهمترین واجبات دانست و اظهارداشت: خداوند چند جای قرآن خدمت به والدین را در کنار توحید قرارداده است و آن را برجسته کرده است تا دیده شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند امیرمومنان(ع) را در کعبه به دنیا آورد تا همه دنیا شاهد و ناظر عظمت حضرت باشند.

وی احسان به والدین را عبادت بزرگ و مقدمه آن را داشتن معرفت و شناخت دانست و افزود: بهترین منبع برای شناخت، قرآن و فرمایشان اهل بیت(ع) است و برای احسان و کمک به والدین باید از خدا کمک گرفت.

حجت الاسلام اسلامی تباربا اشاره به اینکه خداوند انسان را در دوران کهنسالی والدین که نیاز به کمک و تحمل دارند امتحان می‌کند، گفت: فرزندان دربرابر والدین باید مهربان و تواضع داشته باشند و برای آن‌ها دعا کنند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: کمک به پدر و مادر به ویژه در دوره کهنسالی را برای فرزندان عبادت و امتحان دانست و افزود: احسان به والدین به اندازه ای مهم است که امام سجاد(ع) در دعای خود از خداوند می‌خواهد توفیق و سعادت احسان و خدمت به والدین را داشته باشد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات