۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۰۰۲۸۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

دیوان محاسبات در گام دوم انقلاب اهداف و آرمان های رهبری را تحقق بخشد

دیوان محاسبات در گام دوم انقلاب اهداف و آرمان های رهبری را تحقق بخشد
لرستان-حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان اینکه ما یک مجموعه دیوان محاسبتی گام دوم می خواهیم، گفت: در گام دوم این مجموعه باید اهداف و آرمان های رهبری را تحقق بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، شب گذشته در دیدار سرپرست دیوان محاسبات لرستان گفت: اصل حسابرسی و محاسبه کردن، یک امر منطقی، عقلی، شرعی و قانونی است، جنبه فردی و اجتماعی نیز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: فلسفه وجودی دستگاه‌هایی مانند بازرسی قوه قضائیه، دیوان محاسبات، بازرسی ادارات، عاملین ذی حساب، اقتصاد و دارایی و… این بوده که نظارت کنند تا امور بر مسیر قانونی خودش حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید بحث نظارت دقیق بر تفریغ بودجه را سرعت و دقت ببخشیم، عنوان کرد: دیوان محاسبات باید نظارت دقیق، به هنگام، با سرعت و با دقت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه باید قبل از وقوع آسیب و انحراف، ورود پیدا کرد و جلوی آن گرفته شود، گفت: سرعت رسیدگی به امور باید افزایش پیدا کند تا به هنگام ورود پیدا کنید.

وی با تدأکید بر اینکه مدیران نباید احساس کنند که جلوی فعالیت آنها گرفته شده است، گفت: هر چه کار شما سرعت بیشتری پیدا کند، لیاقت و توانایی ودانایی مدیران ومجموعه آن ها آشکار تر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد:  ما یک دیوان محاسباتی با گام دوم و با برنامه‌های گام دومی می‌خواهیم که آرمان‌ها و اهدافی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیان کرده، تحقق پیدا کند .

وی بر فعال شدن حوزه روابط عمومی دیوان محاسبات تأکید کرد و گفت: مجموعه دیوان محاسبات از صدر تا ذیل باید گام دومی حرکت کنند، آسیب‌هایی که در گام اول داشتیم، رصد شوند، دچار آنها نشویم و با قوت و استحکام بیشتری نقاط قوت را پیش ببریم.

زمینه فعالیت افراد پاک دست درخدمت به مردم فراهم شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات هنوز با دیوان فناورانه و مردم پایه فاصله دارد، مردم سامانه ۱۹۸ را نمی‌شناسند، اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف فاصله وجود دارد و باید بعد مردمی کار را قوت بیشتری بدهید.

وی بیان کرد: شورای اندیشه ورزی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی از حالت رکود و رخوت بیرون آورده شود و باید فضای مجازی را همواره رصد کند و زمینه‌ای فراهم شود تا افراد دست پاک کار خود را با دقت انجام دهند، سیاه نمایی نشود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات