۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۰۰۶۰۶
استاندار مازندران تأکید کرد؛

تعامل راهبردی حوزه و دستگاه های اجرایی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب

تعامل راهبردی حوزه و دستگاه های اجرایی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب
مازندران - جسینی پور بر ضرورت تعامل راهبردی بین حوزه های علمیه و دستگاه های اجرایی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در نشست مسؤولان استان با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفت، با اشاره به این که بواسطه مسؤولیت های ملی که داشتم الحق والانصاف در حوزه مدیریتی آیت الله اعرافی اتفاقات خوبی افتاد و امروز هم شاهد نگاه مثبت در سفر به مازندران هستیم که به نوبه خودم قدردانی می کنم، گفت: امیدوارم با حضور ایشان تحولات خوبی در حوزه علمیه استان شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چله اول انقلاب را با همه تهدیداتی که بود با هدایت های حضرت امام و رهبر انقلاب به خوبی پشت سر گذاشتیم و وارد گام دوم انقلاب شدیم تا بتوانیم با دستیابی به هدف نهایی که همان روز موعود است، گام های اساسی را برداریم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که باید ببینیم جایگاه حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب کجا است و در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی؛ حوزه علمیه چه نقشی دارد، تصریح کرد: افقی که مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب در نظر گرفتند افق رهگشا و راهبردی است و باید بین دستگاه های اجرایی و حوزه های علمیه استان یک تعامل راهبردی تعریف کنیم.

وی اظهار داشت: این دولت متناسب با گام دوم انقلاب اهدافی را ترسیم کرد که یقینا اجرایی می شود و در استان مازندران یکی از هدفگذاری های ما توسعه گردشگری است که از جمله خلاء هایی که در جهان اسلام وجود دارد عدم برنامه ریزی برای انجام تفریحات سالم توسط خانواده های مسلمان است که باید در این راستا فکری بیاندیشیم.

حسینی پور، یادآور شد: مازندران، ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری جهان اسلام را دارد و پیوست های فرهنگی در این راستا با نقش محوری حوزه های علمیه باید ترسیم شود و نقش دستگاه های اجرایی را باید در استان بصورت استراتژیک دیده شود و مجموعه فعالیت های دینی مذهبی و فرهنگی حوزه های علمیه می بایست مورد توجه و دغدغه مدیران دولتی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به رابطه ی استراتژیک دولت سیزدهم با حوزه علمیه با تولید فکر و اندیشه توسعه همه جانبه استان باید رقم بخورد و در روستاها باید پایش جایگاه روحانیان و علما انجام شود و از اندیشه ی ناب اِسلامی طلاب حوزه های علمیه در روستاها باید بهره برداری لازم شود.

حسینی پور گفت: عدم انعکاس مشکلات از سوی حوزه علمیه به دستگاه های اجرایی یک خلاء بزرگ است و سیاست های اقتصادی روستاه ها از سوی حوزه های علمیه باید اعلام شود و از ظرفیت روحانیان برای تبلیغ و تبیین مشکلات در روستاها بیش از پیش باید استفاده شود و اگر میز حوزه علمیه در دستگاه اجرایی فعال شود ظرفیت های بسیار بالایی وجود دارد./950/د101/

ارسال نظرات