۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۰۰۶۳۴
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

نیازمند ایجاد شبکه‌ای از مبلغان در کشور هستیم

نیازمند ایجاد شبکه‌ای از مبلغان در کشور هستیم
نیکزاد با اشاره به ضرورت فعالیت های فرهنگی در کشور گفت: ما نیازمند ایجاد شبکه‌ای از مبلغان و مروجان در کشور هستیم که برطرف کردن این نیاز وظیفه حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی حوزه های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به سابقه 37 ساله فعالیت خود در پروژه‌های عمرانی متعدد در سراسر کشور اظهار کرد: معماری پروژه های عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران، معماری ایرانی اسلامی است و ساخت مدارس حوزه های علمیه خواهران نشان داد که حوزه های علمیه معماری ایرانی اسلامی را از یاد نبرده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی کم توجهی هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به برخی از مسائل فرهنگی وجود دارد ابراز داشت: با اینکه در کشور ما زنان 50 درصد جمعیت جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهند؛ اما ما نتوانسته ایم «زن مسلمان ایرانی» را که دارای هویت افتخار آفرینی است به دنیا معرفی کنیم.

نیکزاد قائل بودن به کم کاری و بی توجهی انقلاب اسلامی به این مسائل را جسارت به انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی زن الگویی دارد که نه شرقی و نه غربی است و آنچه که در انقلاب اسلامی و مد نظر رهبر حکیم انقلاب اسلامی می باشد، الگوی سوم زن است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به توضیح الگوی سوم زن پرداخت و ادامه داد: در الگوی سوم زن می‌تواند محجبه، عفیف، پاک و تأثیرگذار در تعلیم و تربیت باشد و در عین حال در مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز فعال بوده و در متن جامعه حضور داشته باشد.

نیکزاد با اشاره به اینکه تمام ساخت و سازها و تخصیص بودجه و هزینه کردها برای تبیین و تفسیر اسلام و تعالیم انقلاب اسلامی است ابراز کرد: ما نیازمند ایجاد شبکه‌ای از مبلغان و مروجان در کشور هستیم تا از این طریق فعالیت های حوزه های علمیه در جامعه را پر رنگ ببینیم که برطرف کردن این نیاز وظیفه حوزه های علمیه خواهران است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم گسترش حوزه های علمیه خواهران در کشور اظهار کرد: چرا ما نباید حوزه علمیه خواهران را گسترش دهیم و دختران خود را به رشته‌های مورد نیاز جامعه در حوزه‌های علمیه هدایت کنیم.

وی ضمن پرداخت به سودمند و نافع بودن محتواهای درسی ارائه شده در حوزه های علمیه و کمبود بانوان طلبه در کشور ابراز داشت: الان در برخی از رشته ها مثل مشاوره، روان‌شناس، نویسندگی، فعال رسانه‌ای و مبلغ و مروج دین در کشور با کمبود بانوی طلبه مواجه هستیم؛ علاوه بر اینکه در تدریس قرآن کریم و بسیاری از موارد دیگر هم کمبود احساس می شود.

نیکزاد در این مراسم ضمن قول برای همکاری و کمک و مساعدت مجلس به حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باید برای حرکت به سمت تعالی حوزه های علمیه از آنان حمایت شده و کمک های لازم صورت پذیرد.

ارسال نظرات