۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۰۰۶۸۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

رفتار و گفتارمان باید برخاسته از سیره حضرت فاطمه زهرا باشد

رفتار و گفتارمان باید برخاسته از سیره حضرت فاطمه زهرا باشد
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت الگوگیری از سیره حضرت فاطمه(س) تأکید کرد و گفت: رفتار و گفتار مردان و زنان بر خاسته از سیره حضرت فاطمه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، صبح امروز در دیدار سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن گفت: گفتن از فاطمه زهرا(س) فراتر از درک و فهم ما است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امامزادگان زیادی در ایران وجود دارند ولی مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س)  محلی می‌شود که حوزه علمیه قم تشکیل و پناهی برای مرجعیت، اجتهاد، ایثار و جهاد می‌شود که بیانگر مقام و منزلت  ایشان است.

وی با بیان اینکه حضور حضرت فاطمه معصومه(س) تاریخ ایران را متحول و بر تاریخ جهان تاثیر گذاشت، عنوان کرد: به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه(س) انسان‌های مجاهدی در درون کشور، بیرون کشور و محور مقاومت تربیت شدند که پنجه در پنجه زورگویان عالم  انداختند و از سلاله پاک  ایشان امام راحلی تربیت شد که عدالت خواهی را گسترش و در مقابل استکبار جهانی با دست خالی با جهاد، ایثار و شهادت ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: خداوند نعمت‌ها و هدیه‌های زیادی به پیامبر(ص) عطا کرد ولی دو هدیه قرآن، عترت و اهل بیت(ع) سرآمد هستند و وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) خلاصه این دو هدیه بزرگ است.

وی عنوان داشت: عترت از طریق حضرت فاطمه(س) بر عالم جاری شد و وجود امام عصر(عج) که نور رسول گرامی(ص) را بر عالم پرتو می فشاند به برکت وجود حضرت صدیقه طاهره(س) بر عالم جاری شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نگاه به شخصیت زن در اسلام با نگاهی که در جاهلیت، پیش از انقلاب و غرب  وجود دارد متفاوت است، تصریح کرد: رفتار، گفتار مردان و زنان در روابط اجتماعی و خانوادگی بر خاسته از سیره حضرت فاطمه (س) باشد.

وی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی بانوان در مسائل اجتماعی و سیاسی نقش و جایگاه مناسب دارند و با حفظ  حجاب و حیا از حرکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های گروهی حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نباید سبب شود نقش اصلی بانوان که همان کانون مهر، محبت و عاطفه در درون خانه هستند در سایه قرار بگیرد چرا که کمرنگ شدن این نقش آسیب‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات