۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۰۰۷۷۵
مسئول کمیته علمی برگزاری کنگره امناء الرسل خبر داد؛

دریافت ۱۰۰ مقاله از سوی دبیرخانه کنگره امناء الرسل

دریافت ۱۰۰ مقاله از سوی دبیرخانه کنگره امناء الرسل
حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به حضور محققان در کنگره امناء الرسل افزود: تاکنون ۲۲ مقاله تأیید شده از بین ۱۰۰ مقاله دریافتی را در دبیرخانه این کنگره داشته ایم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی مسئول کمیته علمی برگزاری کنگره امنا الرسل در دومین نشست شورای سیاستگذاری این کنگره که با حضور آیت الله اعرافی و در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد گفت: هدف گذاری که در رابطه با این کنگره وجود داشته تقویت تعاملات و پیوستگی فعالیت‌های حوزه‌های علمیه قم و نجف بوده است.

وی افزود: احیا و تجلیل و تکریم عالمانی که خدمات اثرگذار و پر نقشی را در خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام داشته‌اند یکی دیگر از اهداف کنگره امنا الرسل بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: آیت الله خرسان شخصیتی بودند که هم در بحث تحقیق، پژوهش، تهذیب و تربیت شاگردان در عرصه‌های احیای فرهنگ و هم در حوزه دفاع از معارف اهل بیت علیهم السلام نقشی پررنگ و اثرگذار داشته است.

وی مراحل برگزاری گرامیداشت آیت الله خرسان را نزدیک دانست و گفت: با توجه به اینکه این شخصیت مورد اعتنای حوزه عراق و مراکز علمی این کشور بود عتبه حسینی با تمام توان پای کار گرامیداشت این عزیز آمده است.

مسئول کمیته علمی کنگره امنا الرسل تصریح کرد: این کنگره به عنوان یک کار جریان ساز دیده شده است؛ تاکنون برای این کنگره نزدیک به ۳۰ پیش نشست در استان‌های مختلف داشته‌ایم.

وی با اشاره به حضور محققان در کنگره امنا الرسل افزود: تاکنون ۲۲ مقاله تأیید شده از بین ۱۰۰ مقاله دریافتی را در دبیرخانه این کنگره داشته‌ایم؛ از این ۲۲ مقاله ۶ مقاله عربی، ۹ مقاله فارسی برای آیت الله خرسان، ۲ مقاله برای حوزه‌های علمیه به زبان عربی و ۵ مقاله فارسی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیان داشت: خوشبختانه مراکز مختلفی همچون حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، دانشگاه قرآن، مؤسسه اسرا، دارالحدث، دانشگاه ادیان و مذاهب و سایر مراکز حوزوی در این کنگره مشارکت جدی داشته‌اند.

وی گفت: یکی از محورهای مهمی که در رابطه با آیت الله خرسان مطرح بود پراکندگی آثار علمی ایشان در کشورهای ایشان بود؛ تلاش‌های زیادی برای جمع‌آوری این آثار به عمل آمد و نتیجه آن تهیه موسوعه آثار این عالم بزرگ در ۵۴ جلد بود.

مسئول کمیته علمی کنگره امنا الرسل اظهار کرد: تهیه نرم افزار آثار آیت الله خرسان یکی دیگر از نتایج جمع‌آوری آنها بود که با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) انجام گرفت.

ارسال نظرات