۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۰۰۹۵۰
نامزد افراطی ریاست جمهوری فرانسه:

حجاب و ساخت مسجد را ممنوع خواهم کرد

حجاب و ساخت مسجد را ممنوع خواهم کرد
«اریک زمور» نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برنامه خود درباره دین اسلام را که به دنبال اجرای آن در صورت رسیدن به کاخ الیزه است، منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، برنامه زمور که در حساب توییتری اش منتشر کرده، شامل ممنوعیت پوشیدن تمامی لباس های حاوی نمادهای اسلامی از جمله حجاب در میادین عمومی و ممنوعیت ساختن مناره و مسجد است.

این ممنوعیت تا همین جا ختم نمی شودو شامل ممنوعیت فعالیت جنبش های اسلامی نظیر اخوان المسلمین نیز می شود که وی نسبت به تحریم آن وعده داده است.

زمور پیشتر نیز در شبکه فرانس ۲ گفته بود که اگر به ریاست جمهوری برسد، استفاده از نام محمد را برای فرزندان مسلمانان ممنوع و قوانینی را برای نام گذاری اسامی فرزندان مسلمانان وضع خواهد کرد.

کاربران توییتر در واکنش به این برنامه گفته اند که زمور به مرحله خطرناکی از بیهودگی رسیده است که به او این اجازه را می دهد که علیه مسلمانان در فرانسه جنگ قومیتی راه بیندازد و به دنبال آوارگی و اخراج آنها باشد.

اریک زمور با مارین لوپن ۵۳ ساله برای رهبری جریان راست افراطی در فرانسه رقابت می کند و برخی نظرسنجی ها از پیشتازی او سخن به میان اورده اند و از او به عنوان اولین رقیب امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری تعبیر کرده اند./۹۸۸/

ارسال نظرات