۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۰۱۱۰۱

رونمایی از 10 ترجمه اسناد دفاع مقدس آرشیو انگلستان

رونمایی از 10 ترجمه اسناد دفاع مقدس آرشیو انگلستان
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: در این همایش از ۱۰ عنوان کتاب ترجمه اسناد دفاع مقدس آرشیو انگلستان که برای اولین بار منتشر می‌شود، رونمایی خواهد شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس بیان داشت: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد که در این میان،‌ ۲۰ مقاله مرتبط با سایر حوزه های دفاع مقدس بود که با موضوع همایش تناسب نداشت. بنابراین ۸۰ مقاله پذیرفته شد که در کمیته علمی هر مقاله برای ارزیابی به ۲ نفر از داوران ارسال شد و در نهایت ۵۰ مقاله اجازه نشر گرفت.

وی افزود: سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در ۲ سطح در روز شنبه دهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود و ۱۵  مقاله برگزیده در ۳ پنل تخصصی در روز اول به صورت مجازی به ارائه محتوا خواهند پرداخت. روز دوم همایش نیز به صورت حضوری در سالن قلم کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و در این مراسم از برگزیدگان مقالات برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

علاماتی با اشاره به تقدیر از پنج خانواده ایثارگر دفاع مقدس ابراز داشت: البته این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس در تمامی استان‌های کشور با ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس پخش خواهد شد. در حاشیه سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز از ۱۰ عنوان کتاب تدوین شده در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ۱۰ عنوان کتاب ترجمه اسناد دفاع مقدس آرشیو انگلستان که برای اولین بار منتشر می‌شود، رونمایی خواهد شد.

به گزارش فارس، در آستانه چهل و سومین سالگرد فجر انقلاب اسلامی سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس از سوی سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت دیگر سازمان‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این، سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در موضوعاتی نظیر مبانی نظری و پیشه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی ضرورت‌‌ها و فرصت‌‌ها، آسیب‌ شناسی و موانع پیشروی تاریخ شفاهی، سیاست‌گذاری‌‌ها، راهبردهای تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نقش تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جبهه مقاومت اعلام فراخوان داده بود.

ارسال نظرات