۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۰۱۵۱۴
حجت الاسلام حاجی صادقی در همایش شهدای روحانی شمال کشور:

روحانیت پیشتاز راهبری در صحنه دین است/ پهلوی دین و دنیا برای مردم نگذاشت

روحانیت پیشتاز راهبری در صحنه دین است/ پهلوی دین و دنیا برای مردم نگذاشت
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت نشان داد که تنها اهل تبلیغ و مبین دین نیست بلکه پیشتاز دین و راهبری در صحنه دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه شب در همایش 650 شهید روحانی شمال کشور که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، گفت: استکبار جهانی هر چه فتنه داشت علیه انقلاب اسلامی به کار برد اما امروز دشمن به برکت شهدا معترف است انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آنها را رقم زده و این انقلاب علیرغم این که با فرازونشیب هایی همراه بوده اما هرگز توقف نداشته است.

از بین رفتن ابهت ابرقدرتی استکبار به برکت انقلاب اسلامی

وی با اشاره به این که امروز دشمن اعتراف می کند انقلاب اسلامی علاوه بر زنده کردن اسلام، فرهنگ دینداری و آیین خدا پرستی را نیز زنده کرده است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ابهت ابرقدرتی استکبار از بین رفته است.

حجت الاسلام والمسلین حاجی صادقی با بیان این که دشمنان امروز معترف هستند اگر امروز روسیه و چین در مقابل استکبار قرار گرفته اند این را از مکتب انقلاب اسلامی فرا گرفتند و این این مسأله شکر دارد، تصریح کرد: نظام دینی هزینه دارد و برای بهره مندی از حاکمیت دین جهاد مستمر لازم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی نه تنها موجب زنده شدن اسلام شده بلکه با این انقلاب آینده نیز بسیار قابل توجه است، گفت: ما آماده ایم تا عالم را آماده نهضت ظهور کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: نگاه انقلاب اسلامی به آینده این است تا سفره استکبار و ظلم برچیده شود و جامعه استعداد ولی الله اعظم پیدا کند و تحت ولایت حجت خدا قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلین حاجی صادقی از انقلاب اسلامی به عنوان یک وصیقه یاد کرد و با بیان این که با اقدامات مناسب شایستگی آمادگی نظام ولایی امام معصوم در نظام دینی وجود دارد، ادامه داد: در این 43 دشمنان سال فتنه هایی ایجاد کردند که هر یک از این فتنه ها می توانست یک انقلاب بزرگ را نابود کند.

هرکس در مقابل امواج انقلاب بیاستند محکوم به حذف شدن است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که هرکس با هر موقعیت، در هر لباس و در هر وضعیتی مقابل امواج انقلاب بیاستند محکوم به حذف شدن است چه مرجع تقلید، قائم مقام امام و یا رییس جمهور باشد، افزود: این انقلاب در طول دهه های اخیر فتنه بسیاری را پشت سر گذاشته است و این مردم خطرناک ترین فتنه را در این دهه اخیر گذراندند.

وی با بیان این که بعضی از مسؤولان سابق با بد عمل کردن فرصت را برای دشمن فراهم کردند، خاطرنشان کرد: اما دیدیم مردم ما سختی ها را تحمل کردند، بی عدالتی را دیدند و فریاد زدند، اما از انقلاب کوتاه نیامدند و این جای شکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هویت انسان به حیات انسانی است، تصریح کرد: امروز خیلی هجمه ها به دین ما است و به همین دلیل برای دستیابی به حیات انسانی بعثت محقق شده است وبا پیروی از دین به این حیات خواهیم رسید.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که دین با هدف دادن حیات و زنده کردن انسان آمده است، گفت: با انقلاب اسلامی، اسلام زنده شد و این انقلاب بر ما حق حیات دارد و امروز بدون فرهنگ انقلاب ما زنده نیستیم.

وی در ادامه سخنان خود حقیقت اسلام را به انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که آگاهی، معرفت و باور و گرایش دو رکن مهم تحصیل حیات طیبه است، ادامه داد: هر چه آگاهی بلند و افق دین انسان وسیع تر باشد تعلقات بزرگ تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به این که انقلاب اسلامی بزرگترین تحول آن این نبود که در بعد اقتصادی و سیاسی چه کرد بلکه بزرگ ترین نعمت انقلاب این بود که طاغوت رفت و ولی خدا آمد، تصریح کرد: امروز سرمان بلند است و ما مصداق کسانی هستیم که ولایت بر ما است.

رژیم پهلوی دین و دنیا برای مردم نگذاشته بود

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برخی بی خبران و دشمنان اسلام در جهت تطهیر رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: رژیم پهلوی دین و دنیا برای مردم نگذاشته بود، این انقلاب آمد و این جوانان را به رزمندگان و مجاهدانی که در لشکرها نقش آفرین بودند تبدیل کرد.

وی با اشاره به این که همان طور که امام راحل فرمودند بزرگترین تحولی که انقلاب به وجود آورد تحول انسانی بود و و موجب حیات شد که باید امروز بیان کنیم، بیان داشت: ابرقدرت ها در طول این سال ها هر چه داشتند علیه این انقلاب برکار بردند و امروز به آمریکایی می گوییم دیگر روی میز به ما نشان ندهند چون روی میز و پشت میز آنها را دیدیم و هر آنچه توانستند کردند اما در برابر این ملت هر بار شکست خوردند و مجبور به عقب نشینی شدند و این به خاطر موتور حرکت انقلاب یعنی اسلام است.

وی در ادامه گفت: امروز ما سرمان بلند است و افتخار می کنیم علیرغم این که خیلی سختی ها کشیدیم اما نگذاشتیم موتور اسلام خاموش شود و دشمن در تعرض به دین و باورهای دینی نتوانست به هدفش برسد و این یک پیروزی است.

روحانیت نشان داد پیشتاز دین و راهبری در صحنه دین است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، شهادت را رسیدن به مقصد دانست و با بیان این که روحانیت نشان داد که تنها اهل تبلیغ و مبین دین نیست بلکه پیشتاز دین و راهبری در صحنه دین است، خاطرنشان کرد: امروز اگر انقلاب زنده و بالنده و دشمنان آن ذلیل هستند به برکت حیات بخشی شهیدان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که اگر امروز حوزه های علمیه محکم در برابر دشمنان ایستادند به برکت شهدای روحانیت است، گفت: شهادت نه تنها برای خود شهید بلکه برای همه نعمت است.

وی با اشاره به این که برای این که نصرت خدا را جذب کنیم باید از دشمن تبری بجوییم، افزود: باید هواها، گرایش ها، تعلق ها و آنچه که که ممکن است حیات انسانی را از ما بگیرد از خود دور کنیم، شهدای ما شهید بودند که شهید شدند و آمادگی شهید شدن را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که انقلاب با این ایستادگی ها اسلام را تا اینجا آورده و دشمن را ذلیل کرده است، تصریح کرد: آینده بسیار درخشان است و مردم و جوانان نباید گرفتار این فضاسازی ها و سیاه نمایی های دشمن شوند، مشکلاتی داریم که باید رفع شود از مسؤولان هم مطالبه داریم اما همان طور که در برابر دهه ها فتنه پیروز شدیم در برابر این فتنه جدید استکبار هم پیروز خواهیم شد و ایرانی آباد، مقتدر و توانمند می سازیم./950/

ارسال نظرات