۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۷۰۱۶۰۰
مرجع بصیر؛

شیخ الفقهاء مرزبان و مدافع حریم مقدّس ولایت و امامت بود

شیخ الفقهاء مرزبان و مدافع حریم مقدّس ولایت و امامت بود
خراسان رضوی - آیت الله شیرازی در پیامی ضمن اشاره به خدمات و فعالیت های شیخ الفقهاء در عرصه دین و علم و فقاهت، ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله محمد علی شیرازی از علما و اساتید سطح عالی حوزه علمیه خراسان در پیامی ضمن ابراز تاسف از ارتحال شیخ الفقهاء، وی را مرزبان و مدافع و حامی حریم ولایت دانست که در تحکیم مبانی شیعه تلاش بسیار داشته و مقابل جریان های انحرافی ایستادگی کرده است.

متن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ»

«أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا وَاللَّهُ يَحْكُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ...»

(إذا مات العالم الفقیه ثلم في الاسلام ثلمة لایسدّها شيء)

ارتحال مرجع عالیقدر جهان شیعه شیخ الفقهاء حضرت آیةالله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی(رضوان الله تعالی علیه) موجب تأسّف عمیق و تألم شدید جهان تشیع گردید.

این فقیه والامقام عمر پربرکت خود را در خدمت خالصانه به دین مبین اسلام و نشر علوم و معارف اسلامی و ترویج آموزه های نورانی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم الصلوة والسلام) و مرزبانی و دفاع همه جانبه از حریم مقدّس ولایت و امامت و تحکیم مبانی اعتقادی شیعه و مقابله صریح با جریان های انحرافی و توجّه و خدمت و عرض ارادت به ساحت مقدّس حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تعظیم شعائر الهی گذراند.

بدون شک فقدان این بزرگ مرد الهی و این شخصیت عظیم الشأن، ثلمه بزرگ و خسارت جبران ناپذیری است که بر پیکره اسلام و مسلمین وارد آمد و جهان شیعه را غرق در ماتم و اندوه ساخت.. وإلی الله المشتکی...

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک حضرت بقیة الله الأعظم(روحی وارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء)، مراجع معظّم تقلید، حوزه های علمیه و شیعیان جهان علی الخصوص ارادتمندان این مرجع عالی مقام و بیت معظّم ایشان به ویژه فرزند برومندشان حضرت حجةالاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن صافی(دامت توفیقاته) تسلیت عرض نموده، از جوار مرقد مطهّر و ملكوتى حضرت أبا الحسن عليّ بن موسى الرضا(صلوات الله وسلامه عليه) علوّ درجات و حشر ایشان با اولیاء طیبین و طاهرین(صلوات الله وسلامه علیهم اجمعین) را از خداوند متعال مسألت می نمایم./933/
(وَلَاحَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم)

مشهد مقدس، ٢٩جمادي الثانیة١٤٤٣

بيت مرحوم آيةالله العظمى شيرازى(ره)
سيّد محمّدعلى شيرازى

جواد رستمی
ارسال نظرات