۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۷۰۱۶۹۰
نماینده ولی فیه در لرستان:

دهه فجر دهه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ جهان و ایران است

دهه فجر دهه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ جهان و ایران است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تأکید کرد که دهه فجر دهه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ جهان و ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کوهدشت، با تبریک چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر دهه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ جهان و ایران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در حالی که دولت پهلوی بر سرکار بود امام راحل تشکیل دولت موقت دادند و نیروهای مسلح رژیمی که دست نشانده زورگویان عالم بود که مانع پیروزی انقلاب اسلامی شوند اما نظامیان و سربازان کشور پادگان‌ها را ترک کردند، افزود: این گونه رویدادها باید به صورت فیلم و مستند در قالب آثار فاخر هنری ثبت شود.

وی عنوان کرد: اعلام همبستگی همافران در نوزدهم بهمن ماه و خالی شدن پادگان‌های نظامی به دلیل دلبستگی به اسلام، امام (ره) و روحانیت از دیگر رویدادهای مهم دهه فجر بود.

استان لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان کوهدشت سرزمینی با سابقه کهن و تاریخی پرافتخار است، بیان داشت: این شهرستان دارای نیروهای فعال و کارآمد در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و اقتصادی است، نیروهای انقلابی و فعال این شهرستان سرآمد و نام آوران و مشاهیر نامهایی آشنا در ایران اسلامی هستند.

وی با تأید بر اینکه وضعیت شهرستان کوهدشت از جهت ارتقا فرهنگی و پیشرفت اقتصادی باید تحول همراه با جهش داشته باشد، گفت: استان لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است، با تحول همراه با جهش عقب ماندگی‌های گذشته استان جبران می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان به جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و آثار تاریخی و رودخانه‌های فصلی در شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت:  این ظرفیت ها در کوهدشت می تواند سبب تحول درصنعت، کشاورزی و دامپروری در استان شود.

وی بیان کرد: شهرستان کوهدشت توان چشمگیری در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد و آبی شدن زمین‌های کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و احداث سیل بند در مسیر آب‌های فصلی سبب تحول عظیمی در کشاورزی شهرستان کوهدشت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت توجه به رشد و پیشرفت فرهنگی در استان عنوان داشت: پیشرفت اقتصادی و مادی در استان بدون ارتقا دینی و فرهنگی محقق نمی‌شود و چنانچه پیشرفتی حاصل شود به کام تعداد محدودی از افراد است و اکثریت مردم در محرومیت هستند./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات