۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۰۲۰۱۸
امام جمعه موقت کاشان:

صحیفه سجادیه یکی از بهترین تفاسیر قرآن کریم است

صحیفه سجادیه یکی از بهترین تفاسیر قرآن کریم است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد که صحیفه سجادیه تفسیر قرآن بوده و دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه تفسیر آیات قرآن در ارتباط با والدین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در تفسیر شرح دعای بیست و چهارم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: صحیفه سجادیه تفسیر قرآن بوده و دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه تفسیر آیات قرآن در ارتباط با والدین است.

وی دعا برای والدین را یکی از نمونه‌های احسان به والدین دانست و افزود: احسان شامل همه خوبی‌ها از جمله احسان گفتاری به والدین است و یکی از نمونه‌های احسان گفتاری به والدین دعا برای آن‌ها در زمان حیات و بعد از آن است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه والدین بعد ازحیات خود به دعای خیر فرزندان خود بیشتر از زمان حیات خود نیاز دارند، گفت: احسان به والدین باید همراه با عشق و علاقه باشد و احسان و اطاعت از والدین برای فرزند به اندازه‌ای گوارا باشد که از شربت گواراتر باشد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: اطاعات از والدین و احسان به آن‌ها برای فرزندان باید به اندازه‌ای شیرین و گوارا باشد که خواسته والدین را بر خواسته خود  و رضایت آن‌ها را بر رضایت خود مقدم بداند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه فرزندان باید احسان والدین به خود را حتی اگر کم باشد زیاد بدانند و احسان خود به والدین را حتی اگر زیاد باشد اندک بداند، گفت: امروز برخی فرزندان به شدت از والدین خود طلبکار هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اهل بیت و پیامبر(ص) به ما حق مودت و اطاعت دارند و اطاعت از آن‌ها بر ما واجب است، افزود: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پدران معنوی ما هستند و نباید آن‌ها را فراموش کرد و در کنار دعا به والدین به اهل بیت(ع) نیز باید دعا کرد که جایگاه و عظمت آن‌ها از والدین بالاتر است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: با وجود اینکه دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) درارتباط با والدین است، اما امام سجاد(ع) شش بار دراین دعا ذکر صلوات برای پیامبردارد، از این رو با وجود دعای برای والدین که بعد از خدا بالاترین حق را نسبت به فرزندان خود دارند، اما نباید فراموش کرد که حق اهل بیت(ع) از حق والدین بالاتر است و آن‌ها پدران معنوی ما هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: شرافت، ایمان، هدایت و سعادت اخروی ما در سایه پیامبر و اهل بیت(ع) است و یاد آن‌ها و دعا و حق شناسی نسبت به اهل بیت(ع) با ذکر صلوات و دعا به آن‌ها است.

امام جمعه موقت کاشان به جایگاه ذکر صلوات در دعا اشاره کرد و گفت: ذکر صلوات حقیقی است و تشریفاتی نیست و با ذکر صلوات به اهل بیت(ع) رحمت خداوند برآن‌ها نازل می‌شود./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات