۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۰۲۳۶۹
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ سند پویایی و حیات انقلاب اسلامی

راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ سند پویایی و حیات انقلاب اسلامی
امام جمعه دامغان راهپیمایی۲۲ بهمن امسال سند پویایی و حیات انقلاب اسلامی نامیدو گفت: جوانان گفتمان انقلاب اسلامی را بین هم نسل‌های خود به عنوان حلقه وصل نسل‌ها رایج کنند.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نمازجمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور راهپیمایی‌کنندگان ۲۲ بهمن‌ماه و اقشار مختلف مردم شهیدپرور این شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با تقدیر از شور و حضور آگاهانه مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود در راهپیمایی خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: معنای این حضور باشکوه و آگاهانه، پایبندی مردم ما به اصل و اصول انقلاب شکوهمند اسلامی است.

امام جمعه دامغان با بیان این‌که مردم ما از پیر و جوان و نوجوان، زن و مرد در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن شرکت کردند تا به همگان اعلام کنند که با بصیرتی مثال‌زدنی بر نقش دشمن و برخی از مدیران و مسئولان ناکارآمد در شرایط اقتصادی امروز کشور آگاهند، افزود: راهپیمایی باشکوه امروز، تجدید میثاق دوباره‌ای با امام و رهبری و بیعت و رأی مجددی با آرمان‌ها و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه امروز با برپایی جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی وارد چهل و چهارمین سال حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیم و شاهد پویایی و حیات انقلاب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: ۴۳ سال با افتخار را با مقاومت و ایستادگی ملت بصیر ایران پشت سر گذاردیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌ای گام دوم، مردم ما حتی ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی عقب ننشستند و به این آرمان‌ها خیانت نکردند؛ فراموش نکنیم که جز با امداد‌های الهی پیمودن این مسیر پرفرازونشیب امکان‌پذیر نبود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان تصریح کرد: اگر امروز مردم ما همچون ۴۲ سال گذشته در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خود با شعار الله‌اکبر به میدان می‌آیند، یعنی پشتیبان این انقلاب الهی خداوند است، مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ایستادند و خداوند نیز یاری خود را نصیب آنان کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان گفت: آنچه بر پویایی انقلاب اسلامی ما گواهی می‌دهد این است که امروز نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی با نشاط پرچم وطن را در دست گرفتند و شعار مرگ‌بر امریکا دادند، خاطرنشان کرد: در باب این‌موضوع مهم دو نکته قابل‌ذکر است، مخاطب سخن من جوانان هستند، عزیزان گفتمان انقلاب اسلامی را بین نسل خود رایج کنید، زیرا این گفتمان حلقه وصل نسل‌های مختلف این کشور است.

تاریخ شفاهی ارزشمند مبارزات انقلابی مردم دامغان ثبت و ضبط شود

وی یادآور شد: بی‌تردید برای مقابله با شبهه‌افکنی‌های دشمن و سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های معاند باید گفتمان انقلاب اسلامی را در بین نسل جوان و نوجوان خود مطرح نماییم، دستاورد‌های کشور در چهل و سه سال گذشته باید در بستر گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شود تا دشمن نتواند از حربه ناامید کردن برای اختلاف‌افکنی و ضربه زدن به وحدت و انسجام ملت ما و ارتباط دولت انقلابی با مردم استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به خاطرات درخشان مردم انقلابی شهرستان دامغان در دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی گفت: خاطرات مبارزات انقلابی مردم دامغان به‌عنوان یک تاریخ شفاهی ارزشمند باید ثبت و حفظ شود، جانبازان و آزادگان دوران انقلاب، کسانی که در راه پیروزی این نهضت مجروح یا شکنجه شدند؛ باید کلام آن‌ها را شنید و تاریخ شفاهی انقلاب را در این سرزمین شهیدپرور ثبت کرد؛ جوانان غیور این دیارمی‌تواند نقش مؤثری را در این زمینه ایفا کنند.

امام‌جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر استاندار سمنان به این شهرستان به‌مناسبت دهه مبارک فجر جهت افتتاح و آغاز به کار برخی پروژه‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش‌های انقلابی استاندار سمنان بر ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان و دسترسی راحت‌تر مردم به مسئولان به‌عنوان یکی از شاخصه‌های دولت انقلابی تأکید کرد.

اجازه توهین به مردم دامغان و تفرقه افکنی بین مردم استان را نمی‌دهیم

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه به مسئله توهین فردی در صحن شورای اسلامی شهر سمنان به نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه این مسئله یک هفته افکار عمومی شهرستان را درگیر خود نموده‌است، خاطرنشان کرد: البته توهین فردی به یک فرمانده یا مسئول انقلابی در طول تاریخ اسلام بار‌ها تکرار شده‌است و خوشبختانه نماینده انقلابی و مردمی دامغان پس‌از این اتفاق با اشاره به برادری مردم استان سمنان و همرزمی جوانان این مرزوبوم در دوران دفاع مقدس بر حفظ وحدت در سطح استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان خاطرنشان کرد:، اما وجه دیگر این اتفاق این است که در استانی که به انسجام و وحدت مردم و مسئولان مشهور است و در زمانی‌که دولت انقلابی تلاش می‌کند انسجام ملت روزبه‌روز افزایش پیدا کند، اگر صدایی برخاسته شود که موجب اختلاف‌افکنی در بین مردم شود باید در برابر این نوع حرکت‌ها ایستاد.

امام‌جمعه دامغان خاطرنشان کرد: توهین به نماینده مردم یک شهر در مجلس شورای اسلامی، درواقع توهین به تمامی مردم این شهر محسوب می‌شود، در روز‌های اخیر نماینده محترم، ولی فقیه در استان و استاندار سمنان از صبوری و قانون‌مندی مردم دامغان تشکر و قدردانی کردند و خوشبختانه دستگاه قضا نیز برای پیگیری این امر وارد صحنه شده، اما باید اتفاقی در استان متحد و منسجم ما بیافتد که دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی و برخواستن صدا‌هایی که اختلاف‌افکنی و تفرقه بین مردم استان را نشانه رفته‌اند، نباشیم.

گفتنی است، تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت مولی‌الموحدین حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع)، فرخنده میلاد حضرت امام جواد (ع) و تسلیت ۱۵ رجب سالروز رحلت بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ شهید والامقام انقلاب شهرستان دامغان و شهدای گرانقدر عملیات والفجر ۸ و دو شهید شاخص این شهرستان حجج‌اسلام والمسلمین سیدحسن شاهچراغی و سید ابوالقاسم داوود الموسوی از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود. /۹۷۷/پ201/

ارسال نظرات