۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۰۱۹۲۱
مدیر حوزه علمیه استان سمنان مطرح کرد؛

پویایی نسل انقلابی و زنده بودن روحیه جهاد و شهادت، پیام شهدای مدافع حرم

پویایی نسل انقلابی و زنده بودن روحیه جهاد و شهادت، پیام شهدای مدافع حرم
مدیر حوزه علمیه سمنان پویایی نسل انقلابی، زنده بودن روحیه جهاد و شهادت و آمادگی نسل‌ها برای جان فشانی در رکاب امام زمان(عج) را پیام رشادت‌های شهدای مدافع حرم برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در مراسم یادواره بزرگ شهدای والامقام مدافع حرم شهرستان دامغان که باحضور اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان در تالار مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم آیینه‌های تمام نمای اخلاص، بصیرت و رشادت در دیباچه پر گوهر فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

امام جمعه دامغان با تمجید حماسه آفرینی‌های فراتر از توصیفات مادی رزمندگان و شهدای مدافع حرم در حراست و پاسداری از حریم انسانیت و ولایت، خاطرنشان کرد: شهدای گرانقدر مدافع حرم که اکثریت آن‌ها از جوانان رشید امت اسلام بودند چند مسئله را برای ما روشن کردند؛ نخست آنکه برخلاف تصور‌ها راه شهادت در این عصر نیز بسته نیست.

نسل‌ها در سایه ولایت برای جانفشانی در رکاب امام زمان آماده می‌شوند

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه دومین مسئله مهمی که شهدای مدافع حرم آن را روشن کردند؛ پویایی نسل انقلابی و زنده بودن راه و روحیه جهاد و شهادت است، تصریح کرد: پس از گذشت چند دهه از دوران درخشان دفاع مقدس، صف کشیدن جوانان امت اسلام در دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) و مبارزه با تکفیری‌ها نشان داد که نسل‌ها در سایه ولایت برای جانفشانی در رکاب امام زمان(عج) آماده می‌شوند.

وی اضافه کرد: سومین نکته اینکه جوانانی که به عنوان مدافعان حرم در سوریه حماسه آفریدند ثابت کردند جانفشانی‌ها در دوران دفاع مقدس فقط برای خاک نبوده است، این دلاورمردان در کشوری دیگر مظلومانه جنگیدند و جان خود را فدا کردند و نشان دادند هدف متعالی این مسیر مقدس دفاع از اسلام و مظلومان عالم است.

گفتنی است، تجلیل از خانواده معظم هفت شهید والامقام مدافع حرم شهرستان دامغان، سخنرانی سردار سنایی راد، مداحی حاج مرتضی طاهری و اجرای گروه سرود بین المللی میثاق مهاجرین از جمله بخش‌های مختلف نخستین یادواره فاخر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز مدافع حرم شهرستان دامغان بود. /۹۷۷/پ210/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات